söndag 4 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.
 
I natt drömde jag. Jag drömde att det kom en jättesnäll människa till katthemmet och att den människan bara hade ögon för mig. Den satt hos mig och vi gosade, men sen var människan tvungen att gå. Nästa dag kom den tillbaka och gosade igen. Fast sen vaknade jag. Men då tänkte jag att det finns ju nåt som heter sanndrömmar. Tänk om det här var en sån dröm, och tänk om min människa kommer snart.

Men blogghjälpen säger att vi måste vara beredda på att det dröjer lite till. Det allra viktigaste är att det blir RÄTT människa som kommer. Har ni hört det förut? Fast jag måste jama att det stämmer ju faktiskt. För en gångs skull har blogghjälpen rätt.

Nu måste jag i alla fall börja jobba med förberedelserna till nästa söndag. Då ska vi ha stort Återföreningsmöte på katthemmet. Alla som fått köpa en katt från oss är välkomna och alla andra kattvänner också. Jag ska se till att det finns kaffe, glögg och pepparkakor. Kommer ni?

22 kommentarer:

  1. Det vore jätteroligt, men tyvärr går det nog inte. Det hade varit jätteroligt att träffa dig och de andra kissarna, för att inte tala om Blogghjälpen.
    Vi får sända våra bästa önskningar att du hade en sanndröm och just DIN människa kommer snart!

    =^.^=

    Puss på nosen

    SvaraRadera
  2. Vi önksar också att din dröm blir sann väldigt snart. Då har ni mycket att stå i nu inför Återföreningsmötet.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dröm du hade. Hoppas att den snart blir sann. *svanskram*
    Husse och Tindra hälsar att de gärna skulle komma upp, men husse har ingen bil och åka tåg gillar han inte alls, för att inte tala om vad Tindra skulle tycka.

    SvaraRadera
  4. Knäpper våra tassar och ber att din dröm blir en sanndröm... väldigt snart!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vi tror att din dröm är en sanndröm. Kanske slår den in snart, kanske dröjer det lite. Men så småningom kommer din människa. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Vi tror också att det var en sanndröm och håller tassarna för att det inte dröjer alltför länge innan den slår in. Men det viktigaste är att det blir rätt tvåbeningar som kommer, du vet ju tyvärr hur illa det kan gå om de är fel.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Klart det var en sanndröm du drömde, Dina.
    Dina människor kommer säkert snart.
    Alla andra katter där på katthemmet, har ju fått egna hem, så du får oxå ett hem snart.

    Tass tass på dig

    SvaraRadera
  8. Jaaaa, drömmen är apselut en sanndrömm: snart kommer din människa in och då vet du direkt att "den ska jag ha!! DET är min människa!".

    Slit inte ut dig nu - jösses vad du verkar ha mycket att göra!!!
    nosgos å extra gottiga gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  9. Åh , Dina jag och matte hoppas oxå att det är en sanndröm !!
    Tyvärr så bor vi ju lite långt från er stora stad , annar hade det varit jättekul att träffa dig och alla andra :)

    SvaraRadera
  10. Det är säkert en sanndröm - det är bara det att det kan ta lite tid innan den blir verklighet. Men en dag kommer den rätta människan till dig, det vet vi!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  11. Tyvärr, tyvärr så är det för långt för oss att åka. Vi gillar inte att åka brummis och det är 30 mil, men vi kommer att sitta här hemma med glögg, pepparkakor och lite godis, (Majsan tar gärna en kopp kaffe) och skåla med er och tänka tillbaka på hur det var när det var vi som bloggade från Södertälje katthem med blogghjälpen bredvid!

    Varma tassar från Jenny och Majsan i Otterbäcken

    SvaraRadera
  12. Hjulia Huller om Buller, det var synd, men vi katter kan ju ha telekattisk kontakt istället.

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, det är mycket att ordna med. Man vill ju att alla ska känna sig välkomna.

    SvaraRadera
  14. Sippo, jag förstår, men det hade varit jamarkul att träffa husse igen. Hoppas det blir vid ett annat tillfälle.

    SvaraRadera
  15. Max och Måns, vad gulliga ni är. JAg tror det hjälper när många samlas och tänker på samma sak.

    SvaraRadera
  16. Findus, ISak och Rasmus, tror ni verkligen det? Oj vad kul det skulle vara att få ett RIKTIGT hem med en snäll människa som tyckte om mig som jag är.

    SvaraRadera
  17. Alice, usch ja, jag väntar hellre än att hamna i samma tråkiga situation som jag gjort två gånger redan.

    SvaraRadera
  18. M, C, T, S tänk om det var en sanndröm. Jag kanske ska drömma den en gång till?

    SvaraRadera
  19. Maurice & Kajsa, jag är ju lite rädd för att det ska komma nån dummis igen. Jag vill ju ha en människa som älskar mig och inte gör sig av med mig så fort jag gör nåt tokigt.

    SvaraRadera
  20. Kjelle Bus, det är synd att så många bor så långt bort. Jag skulle vilja träffa ALLA bloggkompisars människor på söndag.

    SvaraRadera
  21. Frasse och Gunilla, blogghjälpen säger likadant. Och så visar hon på alla andra bloggkatter före mig som nu fått egna hem. Snart kanske det är min tur.

    SvaraRadera
  22. Jenny och Majsan, det vore jättekul om de som inte kan komma gör som ni, tar glögg och pepparkakor hemma och bjuder de katter som vill fika på kaffe.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...