lördag 6 juni 2009

Mysiga katten Musse söker hem


Hej igen, det är Musse på Södertälje Katthem.
Idag är det visst Sveriges Nationaldag. Jag vet inte så noga vad det innebär, men för oss katter på katthemmet betyder den inte så mycket. De dagar som verkligen betyder något för oss är torsdagar mellan 17-19 och söndagar mellan 15-17. Då är det nämligen öppet hus här på Morabergsvägen 6D och då kan alla ni som tycker om katter få komma hit och träffa oss.
Jag skulle vilja att det kom hit nån jättesnäll människa redan i morgon som kunde ge mig ett hem där jag får vara en familjemedlem som blir omtyckt och omskött. Har man blivit utkastad från sitt tidigare hem så betyder det mycket att nån visar att man duger, och att det inte var mitt fel att jag inte fick stanna i mitt tidigare hem.
På katthemmet säger de att jag är jättsnäll och mysig. Jag vill gärna visa dig att det är sant.
Kommer du i morgon?
Musse

2 kommentarer:

  1. Klart det inte är ditt fel din tokiga lilla kisse. Vi håller tassarna för att någon snäll människa snart kommer och adopterar dig.
    Förresten så har ett par av oss bloggande katter kommit fram till att denna dag även är kattionaldagen. Då gäller det att vifta extra mycket med svansarna.
    Tassen!

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. När man sitter här på katthemmet kan man ju bli lite oinformerad om vad som händer där ute, men jag borde ju hört om Kattionaldagen. Klart vi viftar extra med svansen en sån dag. Och i morgon hoppas jag många kommer till katthemmet mellan 15-17, så att jag snart får ett nytt hem. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...