tisdag 16 juni 2009

Katten Musse undrar vaför inte han få ett hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Idag har jag undrar varför ingen vill ha mig. Andra katter som varit är en tid, de får nya hem. Men inte jag. Vad gör jag för fel egentligen. Jag försöker vara så snäll som jag kan, men det hjälper inte.

Blogghjälpen säger att man måste ha tålamod. Det förstår ju jag också, men hur länge ska man behöva ha det?

Ja, det kanske är som hon säger i alla fall. Människorna som är här är ju snälla mot mig och jag blir inte utkastad som jag har blivit förut. Och kanske blir det som blogghjälpen säger, att rätt som et är kommer nån som tycker att just jag är den katt de vill ha allra helst.

Om du är en person som vill ha en snäll katt, så kom till Södertälje Katthem på öppet hus på torsdag 17-19 eller på söndag 15-17. Jag kommer att vara här då, så vi kan träffas.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...