fredag 5 juni 2009

Katten Musse fortsätter söka hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.
Igår var det öppet hus på katthemmet. Det kom en del besökare, men inte så många som vi hade önskat. Kanske väntar ni till ni har semester med att skaffa katt? Hoppas ni har semester snart i så fall.
Blogghjälpen har berättat att det kan bli ont om folk som hjälper oss katter i sommar. Många ska visst resa bort. Jag förstår inte varför - vi finns ju här i Södertälje. Då behöver man väl inte resa nånstans.
Men i alla fall så behövs det mera människor som hjälper oss. Om du har lite tid över kunde väl du komma hit? Du kan ringa till katthemmet på telefon 550 32 000 eller komma hit på söndag mellan 15-17 eller torsdag 17-19. Man kan också gå in på vår hemsida www.sodertaljekatthem.se och läsa mer. De som jobbar här tycker det är jätteroligt att hjälpa oss. Det kommer säkert du också att tycka.
Hoppas vi ses
Musse

2 kommentarer:

  1. Snart kommer turen till dig Musse!

    Någon kattälskare vill nog ha en mysig katt som dig ;)

    Håll ut!

    Håller tassarna för dig!

    Texas & Black Jack

    SvaraRadera
  2. Hej Texas & Black Jack. Det är jätteroligt att få kommentarer från er. När man bor på katthemmet blir det lite långsamt ibland, även om alla gör så gott de kan för att vi ska ha det bra, och då piggar det upp att få en liten kommentar. Jag hoppas också det ska lösa sig för mig snart. På söndag är det öppet hus igen mellan 15-17. Du kanske min nya husse och/eller matte kommer? Hoppas ni fortsätter hålla tassarna för mig. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...