onsdag 24 juni 2009

Katten Musse undrar vaför inte han få ett hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Nu börjar jag undra om alla har gått på semester? Det verkar inte vara nån som kommenterar det jag skriver. Jag tycker det är mycket roligare att skriva om nån svarar, det förstår ni väl?

När man bor på ett katthem händer det inte så mycket. Men ingland berättar blogghjälpen lite om vad som händer utanför katthemmet. Igår var hon och de som jobbar i vår PR/Sponsorgrupp ute på stan i Södertälje och lämnade ut lite broschyrer i affärer och på caféer. Se till att ni får en sån broschyr. De är jättefina. Där kan ni läsa om oss.

Sen kan ni besöka oss. I morgon t ex mellan 17-19 på Morabergsvägen 6D. Gör det. Jag kommer att vara här då och ta emot er.

Musse

3 kommentarer:

  1. Hej Musse! Jag brukar faktiskt titta förbi här med jämna mellanrum. Men jag tror faktiskt det är så att alla människor är på sån där semester. Husse var nämligen förbi "vårt" katthem. Dom sa att det var stiltje nu i semestertider. Alla var bortresta och hade mysigt. Utom ni kissar som sitter på katthemmen förstås. *sniff*
    Du kommer snart att hitta en snäll människa, annars ska jag komma och bita folk i fötterna! Så det så!

    SvaraRadera
  2. Hej Musse! Vi har inte glömt bort dig! Vi i sponsorgruppen gör mycket på sidan av, så vi hinner inte alltid skriva en kommentar. Men läser det gör jag :) Håll ut! Snart kommer din tid!

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Vad skönt att höra att du åtminstone inte gått på semester. Hårt jobbande katter har inte tid med sånt, eller hur? Bra om du nafsar folk lite i fötterna så det kommer hit, men du får inte bita så du gör illa nån. OK? Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...