tisdag 23 juni 2009

Katten Musse fortsätter söka hem



Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Nu är det sommar ute. Jag sitter i fönstret på katthemmet och tittar ut. Tänk den som fick vara där ute ibland, men som hade ett eget hem att gå in i när man var hungrig och ville bli lite ompysslad. Många katter har det så, men inte jag. Inte ännu.

Kanske får jag det så en dag, kanske hos dig? Jag vill inte ha ett sånt där hem som jag hade förut, där jag inte fick stanna, utan där mina människor bara lämnade mig. Såna hem finns det alltför många, det har mina kompisar här berättat. Man måste inse att vi är levande varelser med känslor, precis som ni människor. Vi blir ledsna, rädda, hungriga precis som ni.

Hjälp oss. På torsdag kan du träffa oss på Morabergsvägen 6D i Södertälje mellan 17-19 på öppet hus. Hoppas vi ses då.

Musse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...