söndag 28 juni 2009

Fina katten Musse söker hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Igår hade jag lite mycket att göra, så jag hann inte skriva nåt på min blogg. Idag är det öppet hus mellan 15-17. Jag hoppas många kommer hit till Morabergsvägen 6D i Södertälje för att träffa oss då.

Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hem med människor som klappar mig, kelar med mig, ger mig mat och låter mig vara den lila katt jag är. Då skulle jag göra allt jag kan för att de skulle tycka om mig.

Jag är bra på att jobba också. Jag skulle t ex kunna bli en bra trädgårdsmästare om det finns en trädgård i mitt nya hem, eller fågelkontrollant om jag blir innekatt. Då kan jag kolla fåglarna från mitt fönster. Sen tror jag också att jag skulle bli en utmärkt konsult. Då tror jag att man kan göra lite vad som helst, och det skulle passa mig. Min lön skulle vara mat och husrum och mycket kärlek. Tänk på saken!

Musse

2 kommentarer:

  1. Tror du kommer bli en utmärkt konsult om någon snäll människa vill köpa dig!!! Ge inte upp! Någon där ute vill ha dig! Ge det bara lite tid!

    Håller tassarna!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anonym för att du håller tassarna för mig. Och jag ger inte upp. Det är så många som stöder mig både på katthemmet och på bloggen, så då känns det lättare att kämpa på. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...