onsdag 17 juni 2009

Katten Musse ger inte upp


Hej igen, det är Musse från Södertälje Katthem.
Snart är det midsommar. Då dansar många runt en konstig stång. Det tycker jag ser jättekul ut. Önskar att jag fick vara med om det. Ja, inte att dansa, för det är jag inte så bra på, men att sitta och titta när andra dansar. Det skulle jag vilja.
Sen skulle jag vilja att den som ägde mig satt och klappade och gosade med mig, och gav mig god mat. Och kanske jag fick sova i en människosäng också. En del katter har det redan så bra.
Blogghjälpen säger att hon tror jag också kommer att få det så. Tänk om hon har rätt?

Kanske kan just du ta hand om mig? Blogghjälpen säger att världen skulle se mycket bättre ut om alla människor hade minst en katt som de brydde sig om och skötte bra.

I morgon är det öppet hus mellan 17-19. Kom till oss på Morabergsvägen 6D då, så vi kan träffas.
Musse

4 kommentarer:

  1. Musse, du kommer få ett hem snart! Ha tålamod!
    Tasskram

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym. Jo, jag vet att jag måste ha tålamod. Men det är inte så lätt alla gånger.

    SvaraRadera
  3. Lilla vännen då. Det tog ett tag för din föregångare med innan hon fick flytta. Men en dag så kommer en snäll människa och tar med dig hem. Blogghjälpen har helt rätt i att världen skulle se bättre ut om vi katter fick hjälpa till lite.

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Vi katter borde ha ett större inflytande på hur världen styrs, det tycker jag. Inga skulle få vara dumma mot katter, inga skule få överge sina katter, då skulle mycket bli bättre, eller hur? Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...