fredag 26 juni 2009

Katten Musse fortsätter söka hem


Hej, det är Musse på Södertälje Katthem igen.

Det har varit lite hektiskt på katthemmet sen jag skrev senast. Först flyttade en av mina burkompisar till ett eget hem igår. Det var ju kul för henne, men jag hade naturligtvis hoppats på att de skulle ge mig ett hem också. Men så blev det inte den här gången.

Men sen har det också hänt att blogghjälpen blivit intervjuad i Radio Favorit med anledning av att vi fått en ambassadör, Anna-Lena Brundin, som jag berättade om igår. Då var jag ju tvungen att tala om för henne vad hon skulle säga, så det inte blev alltför tokigt.

Vi katter på katthemmet hoppas att Anna-Lena ska kunna hjälpa oss att finna nya, bra hem. Det behöver vi. Om du kan ge oss det, kan du komma hit på söndag mellan 15-17 då vi har öppet hus.

Musse

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du finns och kan hålla reda på människorna. Dom kanske vill behålla dig där som en sån där mask-åt, eller vad det heter. Då måste dom klapa dig var tredje minut. Det står i kattlagen. *tass*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Ja, nog behövs det nån som håller reda på blogghjälpen i alla fall. Och vad bra att du nämnde kattlagen. Där står ju väldigt mycket bra. Att man ska ta väl hand om sin katt t ex. Aldrig ta en sommarkatt som man inte tänker ta hand om i hela kattens liv t ex. Ska påminna alla här om det där om klappning var tredje minut också. Det syndas en hel del mot det. Musse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...