tisdag 7 juli 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

De som läste bloggen igår kanske minns att jag var ganska besviken på hur en del människor beter sig, både mot djur och människor.

 Det finns kanske dom som tycker att jag inte ska berätta sånt. Men då undrar jag - vem ska då berätta hur det går till i verkligheten? Blogghjälpen och jag har diskuterat det där ganska ofta. Vi har kommit fram till att de som beter sig illa mot oss katter inte direkt förtjänar att hållas om ryggen.

Vi tycker att varje människa som har ett djur har ett ansvar för att det djuret har det bra - hela livet. Jag kommer aldrig sluta kämpa för mina kompisar. Så det så!

I morgon kommer det blir kul igen. Då kommer blogghjälpen att få gå upp klockan tidigt. Då ska nämligen P4 Radio Stockholm komma på besök och göra en intervju i direktsändning nån gång mellan 8-8.30. Jag försökte få hit dom tidigare så att blogghjälpen skulle behöva gå upp ännu tidigare, men det gick inte. Hi-hi. Jag ska jama om för henne vad hon ska säga, så ni behöver inte vara oroliga.

10 kommentarer:

  1. Vad synd att de inte kunde komma och intervjua tidigare på morgonen, hihi ... Men å andra sidan så får ni fler lyssnare nu. Vi ska gemensamt väcka matte så hon får lyssna på blogghjälpen i morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, bra att ni väcker matte. Gör det i god tid så hon hinner förbereda sig ordentligt. Senast kl 5 skulle jag tro.

      Radera
  2. Oj så spinnande och bra. Det är ju bra desto fler som får höra om katthemmen tänker vi. Hoppas du vågar jama i lite ordentligt du också!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam tror jag nöjer mig med att instruera blogghjälpen!

      Radera
  3. Vad spinnande med radio! Tur att du är där och håller koll på blogghjälpen så hon inte somnar och börjar yra i nattmössan under intervjun. Men synd att inte lyssnarna kan se hur söta ni är.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä, en risken vågar jag inte ta!

      Radera
  4. Skönt att veta att DU är närvarande under intervjun å styr upp det hela men 'synd' att de inte kunde komma så däringa kl 06.00,hihihihi :-). Ni ska absolut fortsätta att berätta om katters verklighet, både dåliga å trevliga saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det hade så klart varit mycket bättre, men nu är det som det är.

      Radera
  5. Det är alltid så sorgligt att läsa om katter som far illa på grund av elaka människor. Men så länge sådant händer så ska det naturligtvis inte gömmas undan. Så där ser ju tyvärr verkligheten ut, fast man skulle önska att det vore tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, visst skulle man önska att ingen, katt eller tvåbening, for illa, men verkligheten är en annan ibland.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...