onsdag 4 februari 2015

Katten Rubina presenterar sig

Hej, jag heter Rubina och bor på Södertälje Katthem.

Jag är en liten osäker katt. Jag vet inte om jag riktigt vågar lita på människor. 

Men kanske är de inte riktigt så farliga som jag trott? Nu vågar jag i alla fall äta ur handen både på blogghjälpen och andra som bjuder på nåt riktigt gott.

Ni kanske undrar varför jag blivit bloggkatt? Det gör jag faktiskt själv också. När Pauline frågade om jag ville bli hennes efterträdare blev jag vettskrämd.

Som tur var lugnade både hon och Milton mig. De sa att det är just såna som jag som behöver lyftas fram. Jag vet inte riktigt vad som menas med det, men de övertygade mig om att det var en bra chansa. Då beslöt jag mig för att det må bära eller brista.

I morgon ska ni få höra början av min berättelse.


24 kommentarer:

  1. Välkommen Rubina

    Du ska veta att det också finns snälla människor som vill dig väl.
    Matte jamar att hon nog måste plocka fram näsduken imorgon när du ska berätta din historia.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, ja, näsduk kanske är bra att ha i morgon.

      Radera
  2. Nu vet jag att jag kommer få läsa väldigt tråkiga saker ett tag, och det värsta är att det är alldeles sanna saker, sånt som du har upplevt. Tur att jag vet att du har det bra nu. Ska bli spännande att få lära känna dig och ta del av ditt liv tills du får ett eget hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det är tyvärr sanna saker jag kommer berätta. Och tyvärr är jag inte ensam om såna berättelser.

      Radera
  3. Cornelia, Svens lillis syster4 februari 2015 kl. 18:16

    Hej Rubina, vilket otroligt vackert namn du har! och du är svart precis som jag, så snygg! Vänta bara tills du också får ett eget HEMMA - det är sååå mysigt! Buff till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, ja, på det här katthemmet spelar det ingen roll vilken färg man har!

      Radera
  4. Hej Sötaste Rubina! Välkommen som ny bloggkatt :)
    Du kommer att klara det galant!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tror du verkligen det? *orolig*

      Radera
  5. Hej! Vi ser fram emot att få lära känna dig! Tror Pauline och Milton har valt bra, de vet ju precis.Modigt att du vågar äta gottisar ur blogghjälpens hand! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, lite modig är jag allt!

      Radera
  6. Välkommen Rubina! Det här kommer du att fixa galant. Och vi håller med Cornelia om att du är lika svart som vi och lika snygg ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, hi-hi, det finns många vackra svarta katter säger blogghjälpen.

      Radera
  7. Åh fina Rubina!! Välkommen till bloggvärlden, du kommer växa med uppgiften, och du ska se, det finns snälla människor med, och vi ska heja på dig och hålla tummar och tassar för att ditt hem dyker upp snart!! Nosgos och kramar från Beata, Doris, Sunny och matte <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och Victoria, tack snälla ni! Vilket stöd jag får redan.

      Radera
  8. Hej Rubina! *vinkar glatt*
    Välkommen in i gänget! Det här kommer gå jamarbra, vi är många före dig som har varit blyga, rädda och osäkra men det har gått bra ändå. Sen är vi många här som kommer stötta dig ända tills du kommer hitta ditt egna för-alltid-hemma.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det känns bra att det finns många som haft det som jag men som blivit trygga.

      Radera
  9. Välkommen som blogkatt! Du kommer fixa det galant. observera och berätta bara. Det jobbigaste är att hålla koll på bloghjälpen och gottiset har jag förstått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jo, jag har förstått att blogghjälpen är ett problem!

      Radera
    2. nejnejnej, inte ett problem direkt, mera så att hon har för mycket saker att hålla reda på och behöver lite fast tassistans så det blir bra och inte viktiga saker, som godis, glöms bort

      Radera
  10. O, Rubina - nu svimmade matte! Hon älskar svarta katter! Och vi, som själva varit bloggkatter på Södertälje katthem, tycker att Pauline valde alldeles rätt när hon frågade just dig... du blir en perfekt bloggkatt, det är vi övertygade om. Välkommen i gänget!

    Tass från Majsan och Jenny, klosterkatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan och Jenny, tror ni verkligen det? Jag ska göra mitt allra bästa!

      Radera
  11. Hej , Rubina !
    Välkommen som bloggkatt !
    Är övertygad om att du ska klara det jobbet galant :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...