lördag 14 februari 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Jahajam, nu har jag presenterat mig. Det var jobbigt. Allt det gamla kom tillbaka och jag kände i hela kroppen hur rädd jag varit. Men nu är det gjort. Nu vet ni lite av vad jag varit med om.

Under tiden jag bloggat har jag börjat sätta mig in i arbetet som bloggkatt.

Här händer det saker, må ni tro! Man kan inte ligga på latsidan här inte.

I morgon kommer jag ta tass om öppet hus och loppis för första gången till exempel. Det har jag aldrig gjort förut, så det känns lite pirrigt, men blogghjälpen har sagt att det kommer gå bra.

Då kan man ju tro att det är det enda jag behöver jobba med just nu i inledningsfasen. Men så är det inte!

Nä, här håller på att byggas för fullt. Och det är inte bara nåt lite smått jag måste ta tass om - nä ETT HELT NYTT KATTPENSIONAT är mitt första projekt! Ni kanske förstår att det känns lite svettigt?

15 kommentarer:

  1. Att tänka tillbaka på allt hemskt du varit med om har varit svårt för dig.
    Men nu är det gjort och jag hoppas att du kan lägga det bakom dig och titta framåt.
    Klart att du kommer att fixa loppisen, och sen att vara arbetsledare för ett så stort projekt som ett nybygge gör att du kommer att visa framtassarna ordentligt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam vill också lägga allt tråkigt bakom mig, men det kan vara lite svårt att göra det på en gång.

      Radera
  2. Skönt att veta att du är trygg nu i väntan på att få komma hem! Låter spinnande med kattpensionat! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, tänkt om vi inte fått komma till nåt katthem!

      Radera
  3. Åh du fixar öppet hus med en tass, så duktig som du är! Riktigt riktigt spinnande med kattpensionatet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, jam försöker i alla fall så gott jag kan.

      Radera
  4. Vi tror du kommer klara av öppet hus och loppis galant och styra allt med en fast tass, Vad spinnande det låter med kattpensionat!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Jamarns så spinnande det låter med ett kattpensionat !
    Du kommer att klara arbetsledar rollen alldeles purrfekt :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, tror du jag kommer vara bra som arbetsledare?

      Radera
  6. Kattpensionat! Jamarns Amalia så spinnande, berätta mer fort vi blev så nyfikna! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam ska berätta mer om kattpensionatet så småningom.

      Radera
  7. Vilket fint projekt - ett kattpensionat! Den vägen kan ni väl få in mer pengar till katthemmet?! Det låter jätteintressant. Är det i samma byggnad?
    Vilket fint foto på dig och Rakel. Det syns att ni trivs ihop. Hoppas ni får komma till samma hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, pensionatet är i samma byggnad. Vi måste få in mer pengar till katthemmet, annars kommer vi inte klara oss i längden.

      Radera
  8. Låter helt fantastiskt med projekt Kattpensionat! Tur att du finns till tass som arbetsledare, hur skulle de stackars tvåbeningarna annars klara av ett så stort och viktigt projekt?
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...