tisdag 17 februari 2015

Blogghjälpen har ordet

Vi gör ett litet avbrott i det vanliga bloggandet för att berätta om Sammie.

Han är mycket sjuk. Värdena idag var till och med ännu lite sämre än igår. Trots det har vi, i samråd med veterinär, beslutat inleda en tuff behandling för honom.

Det är inte alls säkert att han klarar den, oddsen är dåliga, men vi vill göra allt vi kan för denna fantastiska lilla kille.

Om han klarar sig har han lång konvalescens kvar men den får han tillbringa i ett fantastiskt jourhem som bara väntar på honom.

Som avslutning på dagens inlägg vill jag bara säga att vi kommer avbryta behandlingen omedelbart om Sammie verkar lida av den. 

Jag tackar för alla  kommentarer men gör det unisont denna tunga dag.

Fortsätt skänka styrketankar till Sammie. Han behöver er nu.


9 kommentarer:

  1. Vi håller tassarna för Sammie! Kämpa kompis!

    SvaraRadera
  2. Vi håller tummar och tassar. Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Vi skickar massor av tankar på god bättring och spinnhealing till Sammie! Hoppas hoppas hoppas

    SvaraRadera
  4. Hoppas av hela mitt hjärta...

    / Barbro

    SvaraRadera
  5. Hoppas innerligt att Sammies tärda kropp klarar behandlingen.

    Ozzy

    SvaraRadera
  6. Vi håller tassar och tummar för honom att han klarar behandlingen.
    Toppen att han får tillbringa konvalecensen hos någon som kan och vill ta hand om honom, för inte ska han väl komma tillbaka till den där hemska människan som INTE tog honom till vettisen genast...
    Kram å nosgos med massor av spinnhealing plus kurrterapi
    /Amanda å matte

    SvaraRadera
  7. Ska tänka så många styrketankar som det bara är möjligt! Och hålla tassar och tummar och allt vi kan. Vi får hoppas på de goda krafterna.

    SvaraRadera
  8. Jag tänker så mycket på lilla Sammie och hoppas att behandlingen blir framgångsrik så att han klarar livet och kan få flytta till ett kärleksfullt jourhem. Jag kan bara inte fatta att man inte kontaktar veterinär när ens katt blir sjuk!!!

    SvaraRadera
  9. Vi håller alla tummar och tassar vi har för lilla Sammie. Vi fd och nuvarande bloggkatter måste hålla ihop och kämpa tillsammans! Massor med nosbuffar!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...