tisdag 10 februari 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Som ni kanske kommer ihåg blev vi fångade i en fälla i ladan. Vi blev väldigt rädda när det smällde till och vi försökte förtvivlat ta oss ur. Men det gick inte. Jag fick ett litet sår på nosen när jag försökte göra hål i stålburen, men det är läkt nu.

När vi satt där i buren kom tjejen och bar iväg oss. Vi darrade i hela kroppen, både Rakel och jag. Vi hade ju ingen aning om vad som skulle hända.

Efter en stund bars vi in i ett varmt hus. Där stod det flera mindre burar. Innan vi visste ordet av satt både Rakel och jag i var sin sån bur.

Vad skulle hända nu? Skulle vi vänta på gevärsgubben?

Vi var vettskrämda.

13 kommentarer:

  1. Hua, från en bur till en annan.
    Men vilken tur att ni var tillsammans iallafall och kunde jama o försöka trösta varandra.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, det var en stor tröst för oss båda att vi hade varandra.

      Radera
  2. Såklart man blir rädd när man blir instängd i en stålbur utan att veta vad som ska hända!
    Nånting säger mig att det INTE är någon gevärsgubbe som kommer!

    SvaraRadera
  3. Förstår att ni var panikslagna! Nu tror vi att det kanske händer något bra även om det kanske inte känns så för er först.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja vi var alldeles paraplyserade.

      Radera
  4. Nu tror vi att gevärsgubben är bortkopplad från det hela, men det kunde ni ju inte veta :-)! Sötnosar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä det visste vi inte då, men du har rätt...

      Radera
  5. Stackars, stackars er! Ni måste verkligen ha varit jamarrädda! Tur att vi vet att det där med katthem är en bra sak och att ni blev infångade i buren var det bästa som kunde hända er.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, att bli utsatt för gevärsgubben hade vart väldigt mycket värre.

      Radera
  6. Jam vet! Jam vet vad som händer sen! *viftar med tassen*
    /Viska

    SvaraRadera
  7. Förstår att ni måste varit rädda när ni satt där i en varsin bur :(
    Tur att man kan ana vart ni kommer att hamna :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...