måndag 2 februari 2015

Katten Pauline och katten Milton jamar: HEJ DÅ!

Hej, det är Pauline och Milton på Södertälje Katthem.

Vi vill bara jama: HEJ DÅ!

Idag har vi åkt till vårt nya hem.  Oj vad spännande det är. Jag, Pauline, är förstås lite skraj ännu. Det var tur att vår snälla hälsoansvariga var kvar på katthemmet när jag skulle flytta, för jag blev faktiskt ganska stressad. Men hon lugnade mig och fick in mig i transportburen.

Så här i eftertass var jag ju glad för det, för trots att jag blev rädd, är det ju det här jag velat hela tiden: att få ett eget hem där jag är älskad och får vara den jag är.

M fick provsvaren idag. Han ska ha en annan medicin i 2 veckor till, men det ska vår matte ge. Hon är van att ge medicin både till stora hästar, hundar och katter.

Bilderna som blogghjälpen tog blev ju inte så bra förstås, men vi visar en bild från igår istället.  Där kan ni se att M visar sitt gamla jam.

Nu ska vi få bo i gästrummet i vårt nya hus ett tag, tills vi känner oss hemma. Det kommer nog ta ett tag, särskilt för mig. Men det rummet är ändå mycket större än det vi haft på katthemmet.

Matte har lovar att berätta hur det går när vi bott in oss lite. Vi fortsätter berätta genom henne.

Snart kommer en ny kompis bli bloggkatt, precis som det är tänkt från början.

Vi vill till slut tacka alla snälla två- och fyrbeningar som följa oss under den tid jag/vi varit bloggkatter. Ni gör att vi känner oss nyttiga i väntan på våra egna hem. Vi vet ju att blogghjälpen inte klarar av så mycket på egen tass, så vi behövs!

Ta väl tass om er alla!




23 kommentarer:

  1. Lycka till i ert egna hem! Hej då gokissar!

    SvaraRadera
  2. *sniff* Det är vemodigt att jama farväl... men samtidigt är vi jamarglada för er skull att ni nu befinner er i ert för-alltid-hem, och vi önskar er all lycka till! Och nu stålsätter vi oss för nästa bloggkatts jamanden, för de första inläggen brukar alltid innehålla så mycket sorgligt... men vi finns här, och vi skall stötta den katten också hela vägen fram till ett eget hem!

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, visst är det vemodigt, men snart är det bara kul!

      Radera
  3. Jam så kul för er. Vi väntar med spinning på att få höra er första rapport från ert för-alltid-hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det förstår jag. Det kommer nog!

      Radera
  4. Lycka till i ert nya HEMMA! Hör av er när ni har bott in er :)

    Lyckobuffar till er båda

    SvaraRadera
  5. Lycka till i ERT EGNA HEM.
    Äntligen kom denna dagen för er båda.
    Du ska inte vara rädd Pauline, det kommer att gå jättebra för dig också även om du är lite försiktigare än din bästis Milton.

    Tassklappar

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag försöker att inte vara rädd, men så här i början är allt lite läskigt.

      Radera
  6. Åh, så fantastiskt! Det är lika underbart varje gång det här händer! Och att ni som haft det så eländigt i livet innan ni kom till katthemmet nu får det så bra, ibland är livet rättvist ändå! Önskar er båda två all lycka till i ert nya liv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja, livet kan verkligen vända!

      Radera
  7. Åh, vad underbart!! Lycka till fina vännerna i ert alldeles egna hem, lev loppan nu och ta hand om er <3 Kramar och nosgos på er från Beata, Doris, Sunny och matte!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Victoria, Beata, Doris och Sunny, när jag bott in mig ska jag nog leva loppan!

      Radera
  8. Tänk att ni är HEMMA nu! Härligt, det kommer säkert att gå jättebra för ni verkar ha en jätteklok matte! Vi kommer att sakna er massor men är jätteglada för er skull! nOsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi har fått världens bästa matte, tycker vi!

      Radera
  9. Gullisar! Tänk nu så här tisdag morgon vaknar ni i erat egna hemma!! Buffisar i mängdf rån Sven, Räkis, Cornelia och Lucia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, tänk att vakna i sitt eget hem! Om jag nu kan sova i natt förstås.

      Radera
  10. *vinkar glatt hejdå*
    Vi kommer sakna er massor, men vi är såååå glada för er skull!
    Vi ser med spinning fram emot rapporter från er matte!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag kommer sakna er också! Men vi är så glada för vårt egna hem!

      Radera
  11. STORT lycka till i ert nya hem !
    *vinkar Hej då*

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...