fredag 27 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har det var planering inför helgens jobb. Jag har inte haft  tid till så mycket annat.

Men nu måste jag och alla mina kompisar här gör oss i ordning inför festen hos Alice och Bosse  . De fyller 7 respektive 4 år och det är klart det ska firas. De har inte haft det så roligt på sistone eftersom de förlorat sin kompis, så de behöver muntra upp ikväll. Och vilka passar bättre till det än vi bloggkatter.

Extra bra att de bor så nära oss. Så fort kvällspasset är klart här på katthemmet kommer vi ta ett gemensamt rejs hem till dom! Ni kommer väl med. Har hört att kattikoptern brummar och är klar att lyfta från många olika platser i landet.

14 kommentarer:

  1. Kul att ni kommer till Alice och Bosse, vi är på väg, ska bara fixa pälsen.Vi ses där! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ett party missar man ju inte gärna. Klart vi kommer!

      Radera
  2. Hoppas att ni alla får en riktigt skojig födelsefest hos Alice o Bosse.
    Själv ska jag ta tass om matte o husses kompis som kommer i kväll o se hockey på TV.
    Han är jättesnäll o en duktig kliare.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, oj då, det var ju synd att han skulle komma just ikväll. Men vi får ses en annan gång.

      Radera
  3. Vi är snart klara för avfärd till Alice å Bosse, fick vänta xtra länge på lilla Cornelia innan hon hade fixat sig klar - typiskt småtjejer! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi, men så blir hon säkert jättefin också.

      Radera
  4. Klart att vi blir många på festen. Bäst att jag skyndar mig...

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jaaaa, vi får inte bli för sena.

      Radera
  5. Klart vi kommer!! Matte måste bara somna först, sen bär det av med kattikoptern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, hoppas matte somnar tidigt ikväll.

      Radera
  6. Åh vad roligt att ni kommer allihopa! Synd att inte du kan komma Ozzy, hoppas det passar bättre nästa gång!
    Vi kommer garanterat få jamarskojsigt och vi har laddat upp med både lekar och gottisar och bra musik att jama och svänga svansen till
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, åhhh vad vi ser fram mot det här partyt!

      Radera
  7. Då ses vi på PARTYT alldeles strax :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...