onsdag 25 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Lugnt på katthemmet idag. Jag jobbar med förberedelserna för öppet hus i morgon.

Sen måste jag planera för byggjobben i helgen. Jag vill ju inte att snälla snickare Christer och snälla snickare Patrik ska behöva ta tid med planeringen av jobbet, utan det tar jag på mig. Det är bättre att de kan börja snickra direkt när de kommer.

Undrar hur många spikar jag ska beräkna till väggarna... Jam, jam, det löser jag!

8 kommentarer:

  1. Skönt att det är lugnt någon dag hos dig.
    När det gäller spikarna så ta i rejält med tassarna så dom inte tar slut.
    Hur går det med Lilla R ?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag ska köpa jamarmånga spikar!

      Radera
  2. Håhåjajam, det är mycket att ta tass om när man är förste bloggkatt på ett katthem! Vi är så imponerande av din stora kattacipet! <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, ja, man får inte rygga tillbaka för några uppgifter som bloggkatt!

      Radera
  3. Köp kattiljoner många spikar, hihihihi!

    SvaraRadera
  4. Du kan behöva en lugn dag emellanåt, gissar att det blir en riktigt arbetsam helg igen! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Dui och Deco, jam, det kommer bli mycket jobb i helgen igen! Men jag är redo.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...