söndag 22 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag försökt ta det lite lugnt.

Först tog jag förstås tass om snälla snickare Christer och snälla snickare Patrik som bygger pensionatet. Ännu fler väggar har satts upp idag och de har gjort PRECIS som jag vill ha det.

Sen har det varit öppet hus och jag ordnade förstås allt med det också.

Idag firade vi lite särskilt eftersom det i fredags var 2 år sen vi invigde nya katthemmet. Tiden har gått fort och vi är så glada över all hjälp vi fått och får av våra volontärer, gåvogivare, snickare Christer, snickare Patrik, elkunnige Niklas och många fler.

Vi är många katter som inte hade levt idag om inte ni funnits!

11 kommentarer:

  1. Du har jättemycket att göra alltid tycker jag.
    Men nu måste du nog vila dig lite,annars kan du bli sjuk och det får du INTE bli.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nä, du har nog rätt. Jag ska ta det lite lugnt ett par dar nu.

      Radera
  2. Det låter bra att du vilar lite. Man kan.inte jobba hela tiden. Tur att det finns så mycket snälla tvåbeningar som ställer upp för er! Och det är ju klart ni ska fira lite extra på tvåårs dagen, kanske med lite mumsig skinka??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam, vi katter som kommit till ett katthem där man tar väl hand om oss har i alla fall haft tur. Fast bäst är det ju att bo i ett eget, kärleksfullt hem hela livet.

      Radera
  3. Helt klart värt att fira tycker vi! Spinnande med pensionatet, går framåt i rasande fart! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, det är jättekul att se hur pensionatet växer fram.

      Radera
  4. Du har verkligen tassarna fulla men glöm inte att vila ordentligt också!
    Tänk att det redan gått 2 år sen ni flyttade in inya katthemmet
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jaaa, 2 hel år har gått. Tiden har gått jättefort.

      Radera
  5. Härligt att allt går enligt din fina planering!
    Vila ut efter allt som har hänt i helgen.

    Noagos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja, våra snälla snickare är jätteduktiga och gör precis som jag vill!

      Radera
  6. Men jisses har det redan gått 2 år sedan ni flyttade in i det nya katthemmet ?!
    Hoppas att det ingick extra många gottisar till er katter i firandet :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...