tisdag 24 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag semester, så därför har jag bjudit in min kompis och förra bloggkatten Pauline så att hon får berätta vad hennes matte skrev i ett meddelande igår till blogghjälpen.

Så här stod det;
 

Milton följer med på promenad med hundarna i skogen! Älskade lilla katt. Och Pauline har stulit allas hjärtan i hela huset, hundars som katters som folks.

Visst blir man glad när man läser att ens kompisar fått ett toppenhem?

Kanske blir det min tur en dag. 

11 kommentarer:

  1. Åh vad härligt för Milton och Pauline!! Snart snart är det din tur! Men passa på att ta ut lite fler semester dagar innan, det är du verkligen värd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, Milton & Pauline har fått ett lika bra hem som ni!

      Radera
  2. Jamars vad jag blir glad av att läsa att lilla Pauline och Milton har fått en sådan drömtillvaro.
    Det är ALLA KATTER värda.
    En dag kommer du att få din egen Matte/Husse också.
    Jamar som Micke o Molle, ta ut mer semester om du kan för jobbet, annars kan du ju begära att någon dag omvandlas (istället för pengar) till gottis istället.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, du har nog rätt - jag ska förhandla mig till mer semesterersättning i form av godis!

      Radera
  3. Så glada vi blir att läsa om Pauline och Miltons underbara nya liv! Så gulligt att Pauline är en liten hjärtetjuv å lindar ALLA hon möter runt sina små gulletassar! Önskar vi kunde smygtitta på henne å Milton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, matte skickade faktiskt med en film på Milton när han är på skogspromenad med skällisarna, men blogghjälpen klarar inte av att lägga över det på datorn.

      Radera
  4. Vilka mysiga nyheter du kommer med!
    Vi tror också att med rätt människa, du också får ett toppenhem, så DET tror vi helt säkert att det blir din tur med :) .

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det är många som säger att vi också kommer få ett kanonhem. Kanske blir det så en dag?

      Radera
  5. Vi blir alldeles varma,härligt för Milton och Pauline att vara hemma och att det bara är sååå bra.nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, de är verkligen värda sitt braiga hem. Alla katter borde ha ett toppenhem.

      Radera
  6. Det är jättekul att få höra om gamla bloggkatter som fått så braiga hem. Vi jamar att det är självklart att även du kommer få ett snart. *nickar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...