lördag 28 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har det varit lite trögt att jobba för fullt. Det var ju party igår hos  Alice och Bosse . Ni som var där förstår vad jag jamar om.

Både Rakel och jag är ju lite blyga i vanliga fall, men igår släppte vi loss vill jam lova. Den där klätterställningen som Alice och Bosse har var ju jättekul. Till en början gömde jag mig i den, men efter ett tag såg det ju så kul ut på golvet, när alla börjat dansa, så jag smög mig ner. Lyckades få tag i Bosse själv! Vi dansade Bossenova. Jättekul!

Idag har snälla snickare Christer fortsatt med att sätta upp gipsskivor i pensionatet. Blogghjälpen försökte kopiera bilden som Christer lagt upp, men det lyckades inte, så ni får vänta med att se hur det ser ut.

I morgon kör vi stenhårt igen: pensionatsbygge, öppet hus, loppis, kaffeservering. Ni kommer väl?

8 kommentarer:

  1. Dagen efter en fest är jamarjobbigt.
    Men vad kul att läsa att du svängde med svansen ihop med Bosse.
    Imorgon måste du vara på hugget igen med allt som du ska ta hand om.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag kommer sova gott i natt så jag är pigg i morgon igen!

      Radera
  2. Såg allt när du och Bosse dansade Bossenova 😉
    Hoppas det kommer många på det Öppna huset imorgon!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. KJelle Bus, hi-hi, såg du oss? Visst hade vi kul.

      Radera
  3. Rubina - kul att ses på partyt hos Alice å Bosse!
    Alla katter e fina men VI svarta katter är allt bra tjusiga :-). Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, ja, det kan inte hjälpas, men det är nåt visst med oss svarta katter.

      Radera
  4. Visst hade vi skoj! Bosse hälsar och tackar så mycket för dansen, han låg och sov hela dagen igår.
    Tur att klätterställningen höll hela festen, matte var lite orolig. Vi har fått en ny i födelsedagspresent men matte hann inte montera ihop den.

    Hoppas det kom många besökare på öppet hus som vill bli kattägda
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, Hälsa Bosse att jam hoppas det snart blir party igen så vi får dansa mer.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...