tisdag 31 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag är jag riktigt glad! En av mina kompisar har ont i tänderna. Jam, det är inte alls därför jag är glad - tvärtom så lider jag med honom. När man ringde till djursjukhuset vi brukar åka till skulle han få vänta i en månad på att överhuvud taget bli undersökt. Men då tipsade vår vettis om ett djursjukhus i en annan stad.

Där fick vi tid i morgon kl 8. Och det är det som är så kul! Då måste blogghjälpen nämligen gå upp jamartidigt! Hon ska vara på katthemmet kvart i sju nämligen för att hämta katten som ska skjutsas. Då brukar hon knappast vara vaken i vanliga fall.

Hi-hi, det ska verkligen bli kul att se hur pigg hon ser ut då.

14 kommentarer:

  1. Bra att ni så snabbt fick tid för din komois MEN ojojoj - vi blir lite oroliga ang blogghjälpen, tänk om hon snurrar till det på någe vis i arla morgonstunden och missar tiden?!..... :o-. Inte bra.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det är precis det jag befarar! Hon kan snurra till betydligt enklare saker än så här.

      Radera
  2. Vilken tur att ni fick tid i en annan stad.
    Vänta 1 månad går ju bara inte.
    Kvart i sju på morgonen?
    Hmm, tänker man på att klockan dragits fram en timme så är det ju nästan kvart i sex istället.
    Nu blir nog blogghjälpen ännu tröttare...

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, oj, oj, det där kan jag inte berätta för blogghjälpen!

      Radera
  3. Det var tidigt det! Men skönt att ni fick en tid! Håller tassarna för att allt går bra.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi håller tassarna här också för vår kompis.

      Radera
  4. Så fint av dem att tipsa om kollegor i en annan stad!
    Blogghjälpen är säkert vaken, fast kanske in sååå pigg :)
    Lycka till med vettisbesöket!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nä pigg är hon säkert inte. Hoppas bara hon är vaken i alla fall.

      Radera
  5. Hoppas att kompisen kan få hjälp för sina tänder, att ha ont i dem låter inget vidare. Om blogghjälpen är som min matte blir det kärvt att kliva upp så tidigt. Hoppas bara att hon inte blir så trött att hon glömmer ta med godis till behövande sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, risken är att din matte och blogghjälpen har vissa likheter. Jag har mina farhågor beträffande godis!

      Radera
  6. tandont är inte skoj, så det var ju skönt med en tid imorgon, fast synd om Bloghjälpen som måste gå upp före tuppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, äsch, hon kan gott masa sig upp!

      Radera
  7. Matte hälsar att det finns en magisk dryck som heter kaffe, den skall blogghjälpen dricka medesamma så går det galant sen.

    Molly

    SvaraRadera
    Svar
    1. Molly, ska tipsa henne! Hur många liter tror du hon behöver?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...