tisdag 10 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag beordrat städning av det noggrannare slaget här på katthemmet. Jam sa till att det finns saker vi inte behöver här och andra saker som ligger där de inte ska ligga, så det är bara att komma hit och jobba!

 Blogghjälpen och två andra tjejer ut styrelsen och vår hälsoansvariga hjälptes åt. Jag pekade med hela tassen på saker som vi inte behövde elelr som låg på fel plats.

Nu ser det lite bättre ut. Jaga är noga med att mitt katthem ska se fint ut.

Sen fick jag ju rycka in i pilotstrejken också, eftersom det inte blev nån ordning där. Nu är den över. Tur att inte de snälla människorna som jobbar här på katthemmet strejkar. Då skulle man kunna jama om katastrof!

11 kommentarer:

  1. Eller det värsta av allt, tänk om DU strejkade!!?? Man kan knappt föreställa sig kaoset?!
    Men i stället har du klarat av ännu en dag i arbetsledande ställning, och det med bravur! Att ha ordning på saker och ting är viktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, oooohhhps! Den varianten har jag inte ens tänkt på! Tänk om... *funderar*

      Radera
  2. Detta var bara vad jag väntade på.
    Du har blivit ansvarig för städningen också, eller som det kallas när det går inflation i ord, lokalvård.
    Den som får äran att få bli matte eller husse till dig kan skatta sig lycklig.
    Du fixar ju allt med bravur.
    Tack för att du håller tassen för mig imorgon fm.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, det är lika bra att ta ansvar för lokalvården också. Det blir liksom totalkontroll då. Självklart håller vi tassar för alla kompisar som måste till vetten.

      Radera
  3. Du verkar vara en tuff arbetsledare. Hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jo du! Mig hunsar man inte med!

      Radera
  4. Du pekar verkligen med hela tassen å det behövs verkar det som - tvåbeningarna kan visst aldrig se och prioritera saker i rätt ordning!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, de springer som yra höns om man inte tar i med hårdtassarna!

      Radera
  5. Bra jobbat, både med städningen och pilotstrejken. Vad gjorde vi utan katter som du, som vet hur man ska peka med hela tassen?!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jam - kaos är väl en bra gissning? Utgår från att det är ni som har kommandot hemma hos er?

      Radera
  6. Bra att du håller fart på dom 2-benta och att du fick slut på den där flygstrejken!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...