fredag 20 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag inte haft en minut ledigt. I morgon måste jag både ta tass om bygget av kattpensionatet och årsmötet, med allt vad det innebär.

Att förbereda är A och L, eller vad det heter. Jag är alltid mycket noggrann, men så blir det bra när jag gör nåt också.

Igår kom en av mina favorittjejer till katthemmet förresten. Hon hjälper oss jamarmycket på alla sätt. Igår hade hon med 2 stor kassar. En med godis och en med matdelikatesser. Jag fick faktiskt blogghjälpen till att öppna en delikat förpackning med lax i. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, så gott det var.

Tyvärr kan hon visst inte komma på årsmötet i morgon, men jag hoppas hon kommer på söndag, eller så snart som möjligt efter det.Jag ska inte avslöja vad hon heter men namnet börjar på Kar och slutar på n. Nu jamar jag inte mer!

I morgon ska jag nog få blogghjälpen att ge oss mer godisar.


6 kommentarer:

  1. Härligt med en snällis, som kommer med kassar fulla av god mat :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jaaam, hon är jättesnäll!

      Radera
  2. Jamars vad jag blev glad att läsa att ni fått en hel kasse med godis.
    Nu kan ni ju till o med välja vad ni vill ha för stunden.
    Hoppas att allt går bra imorgon med både det ena och det andra.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det skulle man ju kunna tro om det inte vore så att blogghjälpen inte satte in hela kassen till oss!

      Radera
  3. Det är ju just precis bara för att du gör allt från A till L som det går så jamarbra. Tvåbeningarna gör ju från A till Ö därför blir det ju också som det blir för dem - eller inte blir kanske är bäst att säga....hihihihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, finns det en möjlighet för tvåbeningar att toka till nåt så gör dom ju det!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...