söndag 28 september 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Puh, vilken dag! Först alla förberedelser inför loppisen. Att se till att allt stod på sin plats, att det såg snyggt ut, att det fanns snälla människor som hjälpte besökarna och tog betalt. Det gick väldigt bra. Alla gjorde bra ifrån sig och vi fick in många välbehövliga pengar till katthemmet.

Sen fick jag förstås se till så alla som ville fick köpa lite kaffe och gott bröd som förstås var hembakat. Jättegott, var det. Det gick också bra.

Sen var det ju öppet hus också. Då måste man ta tass om besökarna. Jag låg flera gånger i min stol och tittade på besökarna. Blogghjälpen var inne hos mig med godis. Jag lurade henne ordentligt må ni tro! Hon gav mig en godisbit, sen klappade hon mig lite. OCH  JAG TASSADE INTE TILL HENNE! Hon såg jättepaff ut.

Som tur var kom det andra trevliga människor som hade med sig godis till oss. Nu gäller det bara att få blogghjälpen att inse att det är VI som bestämmer NÄR och HUR MYCKET vi ska ha. Inte hon!

4 kommentarer:

  1. Så bra att allt funkade som det skulle men det är klart du hade ju ett vakande öga över allting! Vad bra att du inte tassade till Blogghjälpen, då borde du få extra godis! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jamvisst, men jag var lite nervös för jag har ju inte varit bloggkatt så länge.

      Radera
  2. Vad kul att allt gick bra idag, men vi hade inte förväntat oss annat när du tog tass om allt. Självklart är det bloggkattet som skall bestämma över godisutdelningen! Problemet är bara att få blogghjälpen att förstå det. Du må tro att vi är många före dig som har fösökt
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, oj, oj, oj, fanns problemet redan när du var bloggkatt?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...