torsdag 25 september 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus. Jag har tagit emot flera besökare, men ingen var intresserad av mig.

I alla fall kom blogghjälpen in i buren. Nu undrar jag om ni som läser min blogg idag, har tillgång till ett jättestort förstoringsglas?  I så fall kanske, kanske ni kan se det pyttelilla godisbit jag fick av henne.

Men trots den snåla tilldelningen jobbar jag vidare. Det är mycket att förbereda inför öppet hus med loppis på söndag mellan 15-17. Det kommer antagligen att bli extra mycket, eftersom jag just lagt tassarna på den sista uppdateringen av vår kalender för 2015. Med lite tur ska den finnas att premiärköpa på söndag!

8 kommentarer:

  1. Men hallåjam, den där lilla smulan kan väl knappast kallas godis? Nog för att blogghjälpen alltid har varit snål med godisransonen men nu får du allt sätta ner tassen. Hon skall inte tro att hon kan minska den redan minimala ransonen bara för att du är ny bloggkatt
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det värsta är att det har varit lika små bitar till mina föregångare!

      Radera
  2. Det var då tur att jag faktiskt hade förstoringsglas tillgängligt, för det behövdes verkligen! Och på det lilla ska du sedan jobba hårt med öppet hus och annat? Här krävs ett allvarligt jam ansvariga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam! Det känns skönt att jag har fler bakom svansen som stöttar mig!

      Radera
  3. Söta Pauline, snart kommer dina människor och de kommer att vara jätte intresserade av dig å inte bry sig om små tassmällar!
    Vi sitter samlade här alla 4 katter runt förstoringsglaset men det enda vi kan se är något ytte pytte brunt som liknar en liten skräpbit eller nåt......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam - det är det blogghjälpen kallar godis! Ni förstår hur jag har det?

      Radera
  4. Ja, inte var den stor, godisbiten du fick...
    Lycka till med loppisen på söndag! Hoppas att 2015-års kalender hinner komma till dess och ni säljer riktigt många av dem :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nä, liten är bara förjamet! Hoppas vi säljer många kalendrar så kanske det blir lite pengar över till godis!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...