fredag 19 september 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft en djuptänkardag. Det har jag ibland och det är väldigt nyttigt.

Idag har jag tänkt att det finns många bra dagar i almanackan. Till exempel Hittekattens dag och Kattens dag. Då tänker man extra på hittekatter och katter i allmänhet.  Katthem och andra som bryr sig om katter brukar ordna lite särskilda jippon då.

Men jag kom fram till att jag saknar en dag. Det är Alla Sjuka Katters Dag. Tyvärr finns det katter som inte mår bra, och de behöver också uppmärksammas. Tänk om de också kunde få en dag. Då kanske de skulle känna sig lite piggare?

8 kommentarer:

  1. Konstigt att ingen tänkt på det förut. Det bör absolut införas! Matte har sålt nån sorts knölar och då ska det komma in ett litet bidrag, kanske det kan hjälpa någon sjuk kompis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, din matte är toppen. Hon gör jättemycket för oss hemlösa katter!

      Radera
  2. Då kloka tankar du har Pauline! Märkligt att ingen har tänk på detta förut?

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, visst är det märkligt?

      Radera
  3. En strålande idé tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, ska bar se hur jag kan ordna till det...

      Radera
  4. Absolut, jag håller helt och hållet med dig och tidigare jamare om detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, undrar vilket datum det ska vara Sjuka Kattens Dag?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...