onsdag 10 september 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Som jag berättade igår bodde vi i en låda när jag var riktigt, riktigt liten. Människorna vi bodde hos såg aldrig glada ut när de tittade på oss. De hade inte snälla ögon, tyckte jag. Jag undrar förresten om de var glada eller snälla nån gång.

Det var tur att vi hade mamma som skyddade oss och gav oss mat. Hon själv fick nog inte mycket att äta för hon var väldigt mager.

En dag hörde vi att våra människor sa att det skulle "göra sig av" med katterna. Vi visste inte vad det betydde då. Det kändes aldrig bra när de bestämde sig för att göra något. Den här gången var inget undantag.

Jag fortsätter i morgon.

12 kommentarer:

  1. Usch! Ingen ska behöva bli tvingad att bo i en låda och inte få mat. Tur att mamma skyddade er! Vi darrar här hemma för att höra den otäcka fortsättningen. Tassvinkningar från Micke och Molle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, ni har helt rätt - ingen ska bli tvingad att bo i en låda och inte få mat så det räcker.

      Radera
  2. Det är så obegripligt att såna här människor från början tänkte att de ville bo hos en katt? Tur att man vet att du har det bra nu, annars skulle jag knappt våga fortsätta läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, jag frågar mig också varför de skaffade en katt från början?

      Radera
  3. Usch, jag tycker verkligen inte om orden "göra oss av med". Det bådar aldrig gott!
    Jamar som Gustav, tur att vi vet att du mår bra nu för vi gissar att din berättelse kommer bli hemskare.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä, det blev verkligen inget gott av det här heller.

      Radera
  4. Vi blir så ledsna..det där med att "göra sig av med" är ju aldrig något bra.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nä, det blev inte alls bra för oss.

      Radera
  5. vad jams? *göra sig av med* fy vilket hemskt ord, :(
    Gillar vi inte

    Tassjam


    SvaraRadera
  6. Nä - nu blir det så där läskigt IGEN - om jag inte visste att du var i säkerhet nu så skulle jag inte kunna läsa för Räkan vad du skriver, han blir så orolig! Nosbuff!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, du får trösta Räkan. Jag berättar bara vad som hände innan jag kom till katthemmet.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...