söndag 21 september 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Så, nu har jag klarat av Öppet Hus idag också. Trots att de kom en MASSA blött ner ute, kom det en del besökare. Jag tog förstås tass om alla.

Blogghjälpen kom in i min bur en stund. Det var en fullständig katastrof. Hon hade inte ett enda godis med sig! Hon sa att det var slut och att hon inte ville gå ut i regnet och köpa mer. Bah! Sån brist på planering får bara inte ske. Godis får helt enkelt aldrig ta slut.

Nu kommer hon ju i morgon också. Då hoppas jag verkligen hon har handlat ordentligt med godis åt oss.

5 kommentarer:

  1. Men vad jamar du - är godiset slut? *stoooora ögon* Men hur skall du då kunna få din lön för allt arbete du gör? Nä, nu får allt blogghjälpen skärpa sig och planera bättre!
    Hoppas ni inte blev rädda idag när Åskar var på besök, han lät ovanligt arg och högljudd idag. Vi bryr oss inte så mycket, men vi tycker synd om missar som blir rädda.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, hur har hon egentligen tänkt belöna mig? Skärpning är bara förjamet.

      Radera
  2. Jösses, vilken dålig ursäkt blogghjälpen drog till med! Du tar hand om öppethus med massor av folk trots att du är så ny som bloggkatt med all den planering och logistik som detta uppdrag innebär och så fick du inte en endaste godis! Du puttade väl ut henne vänligt? men bestämt från din bur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, jag puttade inte ut henne vänligt men bestämt. Jag klappade helt sonika till henne med tassen! Fast jag hade inte klorna ute.

      Radera
  3. Godiset SLUT ??!!
    Håller med dig om att en sådan miss i planeringen är oursäktlig !!
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...