söndag 22 januari 2012

Katten Blitz på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Blitz på Södertälje Katthem.

 Några dagar efter att våra bröder hade träffat sina människor kom de för att hämta dem. Vi buffade lycka till och sa att vi kanske inte ses mer. De svarade att vi ju alltid har telekattisk kontakt, så vi behöver ju inte se varandra i verkligheten. Det kändes bra.

Nu bor alltså Blade, min bror, och jag här på katthemmet. Vi har blivit sociala katter som gillar att gosa. Jag är också känd för att bli förtjust i alla katter jag träffar här på katthemmet. Jag tycker alla är trevliga och snälla och jag vill gärna umgås med dem.

Jag vet att många av er undrar hur det går för mina kompisar som blev dumpade i en bur utanför katthemmet i torsdags. Det är tyvärr ingen större skillnad ännu. En av dem är fortfarande apatisk fast man försöker ägna så mycket tid och uppmärksamhet åt den som möjligt. Han äter och dricker och går på lådan i alla fall, vilket är positivt. Den andra har nog ont nånstans fortfarande och förmodligen får vi boka en ny vettistid åt den i morgon.

14 kommentarer:

  1. *vinkar med tassen*
    Visst är det tur att vi katter har sån där telekattisk förmåga !!
    Hoppas att dom där upphittade/dumpade missarna mår bättre snart !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, visst är det tur? Jag hoppas också mina kompisar snart mår bra.

      Radera
  2. Vi tycker du är jättemysig som är är så snäll mot dina kattkompisar. En del kissar kan vara lite blyga, och de tycker nog att det är skönt med en trygg kisse som är kompis med dem. *nosbuff* Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, det är jättekul med både nya och gamla kompisar tycker jag. Det blir mycket roligare om alla är snälla mot varandra.

      Radera
  3. Härligt att du gillar andra katter och gillar att mysa, din människa kommer nog snart tror vi. Stackars de nya kattkompisarna, hoppas att de mår bättre snart.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tänk om min människa kommer snart. Vad kul det vore med ett alldeles eget hem och egen människa.

      Radera
  4. Åhh vilken tur att ni kan hålla kontakten ändå *rysningar*.
    Det är inte så lätt och vara en skyggis, men som tur är kan vi alla bli tryggisar ;)
    Vi håller både tummar och tassar för dem nykomna, de förtjänar att må bättre.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, det är jamarbra att vi kan hålla kontakt utan att träffas. Om vi katter bara får tid och kärlek så blir vi tryggisar, förr eller senare.

      Radera
  5. Det tar nog lång tid att hämta sig, om jag mår så dåligt att man blivit apatisk. Men bara han äter, dricker och går på lådan så kan man ju ge honom all tid han behöver... då är det inte så bråttom att rädda livhanken, jamar jag. Skönt att veta att de som jobbar på katthemmet förstår sig på små rädda katter!

    Att du gillar alla katter du träffar, tycker jag är mycket sympatiskt. Du skulle bli en bra klosterkatt... fast vi har intagningsstopp här, tyvärr. Hoppas att du riktigt snart hittar ett eget hem och en egen matte eller husse att ta tass om!

    Kurr från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, jo det tar nog lite tid. Vi ger honom så mycket tid och kärlek vi kan. Och visst är det tur att han äter och dricker och går på lådan.

      Radera
  6. Om MAN mår så dåligt att man blivit apatisk, menade jag ju! *tassen för ansiktet*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, det förstod jag att ni menade. Vi katter är ju inte dumma, precis...

      Radera
  7. Det är tur att vi har telekattisk förmåga i alla fall.
    Uschjam så tråkigt det låter om era nya kissar. Vi håller tassarna för att de ska kunna återhämta sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, här håller alla tassar och tummar för att de snart ska må bra. Vi blir så ledsna av att se hur en del behandlas.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...