söndag 15 januari 2012

Katten Blitz på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Blitz på Södertälje Katthem.

Idag är jag en glad katt igen. Igår var jag ju lite ledsen för jag trodde många hade tröttnat på mig, men idag har jag sett att jag har många kompisar kvar.

 Dumma bloggspot har bara krånglat till det, inte bara för oss utan för flera andra också. Dumma dom!

Som ni kanske kommer ihåg gick de där tvåbeningarna ut ur vår buske och vi trodde nog att vi hade skrämt bort dem för evigt. Strax efter de hade gått kom mamma tillbaka. Men vi hörde att tjejerna stod kvar utanför busken. Den ena sa till den andra, att katthemmet sagt att eftersom vi var så små behövde vi komma in snabbt. Det är nämligen så att om kattungar lever för länge utan mänsklig kontakt är det svårare att få dem sociala. Det har nämligen hänt flera gånger att tvåbeningar väntar med att kontakta katthem när det gäller kattungar, för de tycker de är så söta när de är små. Sen när de blivit halvvuxna tycker de visst inte att de är lika söta längre, och då ska de plötsligt tas om hand av katthemmen. Men då är det som jamat, svårare att få oss sociala.

Nåjam, för stunden trodde vi att vårt problem var löst. Vi var ju hos vår mamma. Men oj, vad vi bedrog oss...

21 kommentarer:

  1. Nu blev vi glada när vi läste att du var glad igen :)
    Mvh Beata, Doris, Sunny och matte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte, det är jättekul att vara glad igen! Hoppas jag aldrig mer behöver bli ledsen.

      Radera
  2. Nehe du Blitz. Jag tröttnar ALDRIG på att läsa om er katter på Södertälje katthem. När jag inte kommenterat så är det för jag inte hinner eller om det är något krångel med bloggen.

    Jättedumt när folk väntar med att kontakta katthemmen i tid.
    Spännande din historia är, väntar spänt på fortsättningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, det var skönt att höra att du inte tröttnat på mig. Visst är det dumt att folk inte kontaktar katthemmen medan ungarna är små!

      Radera
  3. Vilka snälla tjejer. Hoppas det gick att ordna att ni snabbt fick komma in. Och mamma med, förstås! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, riktigt så bra kanske det inte gick ,men ni får läsa fortsättningen.

      Radera
  4. Skönt att du är glad igen. Blogghjälpen borde ha berättat för dig att det kan strula lite ibland och inte att vi har tröttnat.
    Men nu undrar vi ju lite nyfiket vad som kommer att hända nu när mamma är tillbaka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, men blogghjälpen visste inte heller att det var strul med blogspot. Hon hänger ju inte med så bra...

      Radera
  5. Skönt att mamma kom tillbaka. Nu undrar vi vad som ska hända. Jättefin bild på dig! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det kändes jättebra att mamma kom tillbaka. Snart får ni läsa mer.

      Radera
  6. Såklart vi finns här kompis och det känns skönt att veta att du nu är glad igen :)
    Åhh vilken tur att hon kom tillbaka.. Väntar spänt på att få höra fortsättningen..

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, skönt att mina kompisar här av sig igen. Jag blev så ledsen när jag trodde ni tröttnat på mig.

      Radera
  7. Jag säger som de andra, skönt att du är glad igen! Vilken jättespinnande historia. - Och mamma vågade komma till er fast 2-beningarna stod kvar vid busken. Vicken jättemodig mamma! Vi minns inte våra mammor, men vi hoppas verkligen att er mamma också fick komma med till katthemmet. Det är jamarbra med katthem och att så många ställer upp och sköter om allt för även om man vill ha ett eget hem, så är det jamartryggt att få bo på katthem och få mat och ren låda samt mjuka händer som tar tass om en. Å vi e jättestolta över att ha bott på Södertälje katthem ska du veta.

    Tassisar från Jenny och Majsan och alla dom andra här i klostret i Otterbäcken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jenny och Majsan och ni andra i klostret i Otterbäcken, Mamma var jättemodig, det håller jag med om. Visst är det jamarbra med katthem. Tänk så många fler katter som skulle fara illa om inte de fanns.

      Radera
  8. Bra att du är glad igen :)
    Åh så spinnande du berättar , jag kan knappt vänta på fortsättningen *gnager på klorna*
    Skönt att er mamma kom snabbt tillbaka när dom 2-benta flyttade på sig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, idag ska jag fortsätt berätta. Kul att du tycker det är spännande.

      Radera
  9. Oj, vad vi väntar på fortsättningen av din historia! Den är sååå spännande....
    Nosbuffar
    M & V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mozart och Vincent, kul att ni tycker det. Jag ska snart fortsätta berätta.

      Radera
  10. Klart vi inte har tröttnat på er! Vi har varit så bekymrade för det har inte gått att komma in på kommentarssidan. Men så blev vi tipsade om att försöka gå via Mozilla Firefox i stället för Explorer och nu funkar det, hurrjam! Fast det ser annorlunda ut, man måste själv klicka fram kommentarsrutan. Men huvudsaken är ju att det fungerar :-)
    Vi har "läst i kapp" nu och tycker att det är jamarspinnande att få höra om hur du har haft det Blitz. Håller tassar och tummar att det inte hände er mamma något hemskt...
    Till sist: Jag tycker att du liknar mig lite grand! Visst är du grå, som jag?
    Kramar och tassklappar från matte och mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, aha, det kanske var det som var problemet, att många har Explorer istället för Firefox? Fast det borde ju inte spela nån roll. Visst är jag lite lik dig. Fast jag tror att jag kanske är en storlek mindre?

      Radera
  11. Tjenare Blitz! Inte tröttnar man väl på din historia. Min sekreterare jobbar lite konstigt så jag får inte den assistans jag behöver vid tassandet på datorn. Ska kloa henne till bättring!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...