söndag 1 januari 2012

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Jaha, så var det nytt år. Jag märker just ingen skillnad på det gamla och nya året.  Skillnaden för mig ligger i att jag ska få ett eget hem. Det är den bästa skillnad som finns, tycker jag.

Annars har det varit lite avslaget här idag. Har man varit hemma hos Mimmi och festat hela natten så blir man ju lite trött efteråt. Tack snälla Mimmi för allt godis och för allt kul vi hade. Hoppas inte matte märker de där kulorna i granen som råkade gå sönder! Men ska man dansa ringdans så kan det ju gå hett till.

Nu är det bäst att vila lite för i morgon är det arbetsdag igen. Min sista arbetsvecka här på katthemmet förresten!

14 kommentarer:

  1. Tack för igår, visst hade vi kul hos Mimmi!
    Mycket godis och mycket dans ;-)
    Nu är det bara dagar kvar innan husse hämtar dig, härligt!!!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Tack för igår själv! Tänk att vi hann fira nyår tillsammans innan du flyttar. *kramarom*

    SvaraRadera
  3. Visst hade vi kuligt på Mimmis party igår , vissa mer än andra av dömma av foto på Ligans blogg :)
    Jag o matte tycker det är sååå kul att du ska få ett alldeles eget hem snart , även om vi kommer att sakna dig en massa !!
    Hoppas att vi kommer att få rapporter om hur det går för dig i ditt nya hem :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul det var hos Mimmi! Tänk nu är det inte många dagar kvar tills du är hemma. Vi kommer att sakna dig jättemycket men är samtigt jätteglada för din skull.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Jamars roligt att du oxå kunde komma med, Dina
    Mjau
    grankulorna var vi lite rädda om, men det gick bra.
    Visst, det var mycket dansande kring granen, men det gick jamrs bra.
    Så många vi blev, jamars kul.
    alla var så finklädda oxå.

    Alla hade med sig så god mat oxå

    Tass Tass

    SvaraRadera
  6. Kul, att festen hos Mimmi var så lyckad!
    Eftersom matte hade valt att stanna hemma hos oss, tyckte vi, att vi fick stanna hemma och ta tass om henne. Vi had det bra. Ska berätta i bloggen.
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  7. Hjulia Huller om Buller, visst hade vi kul? Man har nästan ont i tassarna efter allt dansande, men det är det värt!

    SvaraRadera
  8. Sippo, ja det var tur! Nästa nyår firar jag nog med husse.

    SvaraRadera
  9. Kjelle Bus, jag hoppas också att jag kan rapportera lite från mitt eget hem. Fast det blir kanske inte varje dag, som nu.

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, det var verkligen kul hos Mimmi. Fast vi katter brukar ju alltid ha kul på våra fester.

    SvaraRadera
  11. M, C, T, S, det var verkligen inte nåt som fattades på den festen. Hoppas jag kan komma loss en stund nästa nyår också när husse lagt sig.

    SvaraRadera
  12. Mozart & Vincent, klart ni måste ta tass om matte. Man vet ju aldrig om tvåbeningarna blir rädda för smällarna och då behöver de en tass att hålla i.

    SvaraRadera
  13. Det var verkligen ett hellyckat party hemma hos Mimmi och gänget :-)Vi katter kan sannerligen konsten att slå tassarna i taket :-)
    Känns så konstigt att du snart ska flytta, och ändå är det så underbart att det händer :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  14. Åhh, det kommer kännas när du flyttar kompis!
    Nosgos och Tass till en värdefull vän.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...