tisdag 3 januari 2012

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Idag är det näst sista dagen jag bloggar. Egentligen skulle husse kunnat hämta mig idag, men han skulle göra några saker i lägenheten först och det skulle låta en hel del. Då vill han inte att det första jag ska uppleva hemma är en massa buller, så därför får jag åka i morgon.

Fast husse ringde på eftermiddagen och frågade om han kunde komma och hälsa på mig en stund ikväll också. Det fick han så klart. Jag tror jag fått världens bästa husse!

Nu kommer vi inte berätta om hemresan förrän på torsdag. I morgon ska blogghjälpens mamma begravas och då blir det blogguppehåll till torsdag. Men då ska jag berätta om hemresan!

20 kommentarer:

  1. Lycka till Lilla Dina!
    Din husse låter verkligen snäll som hellre väntar en dag extra så du slipper buller hemma första dagen!
    Gulligt av honom!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Du har säkert fått en jamarbra husse, tror jag! Han tänker till lite extra för att göra allting bra redan från början... det gillar jag, för det visar att han försöker se livet ur kattsynvinkel.

    Vi skall tänka riktigt mycket på blogghjälpen i morgon, det lovar vi!

    Lycka till med flytten! önskar klosterkatterna och deras mattar genom Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Låter som en jamarbraig husse det där !
    Jag o matte ska tänka jättemycket på blogghjälpen imorgon och skickar kramizar i massor !
    Lycka till med flytten Dina om som jamat så hoppas jag att vi får lite rapporter om hur det går för dig här på katthemmets blogg emellanåt !

    SvaraRadera
  4. Klokt tänkt av husse och så bra att han kommer och hälsar på ikväll. Tänk att det är dags imorgon! Spinnande. Massor med kramar och buffar och gos ifrån oss och matte. Vi tänker på blogghjälpen imorgon. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Åhhhh... *tassarna upp av glädje*. Så himla jamars glad för din skull! Åhh, som du längtat och nu ska det bli av och så får du dessutom en försmak ikväll.. Åhhh, jag blir nära tårar kompis! UNDERBART! Nosgos och Tass

    SvaraRadera
  6. Tummar och tår för att det går väl med husse och nya hemmet!

    SvaraRadera
  7. Din husse låter ju allt bättre och bättre. Förstår att du nästan tuggar på svansen av iver. Lyckliga du.

    SvaraRadera
  8. Dina, men så bra husse du kommer att få, som låter dig vänta tills allt är i ordning i ditt nya hem, innan du kan flytta hem.

    Tass tass
    vi kommer att sakna dig, kompis

    SvaraRadera
  9. Vilken omtänksam husse du fått! Ha det så jättehärligt fina fina Dina!

    Hälsa blogghjälpen att vi tänker på henne i dag.

    Nosgos

    SvaraRadera
  10. Oj vad spinnande med din flytt idag! Vi är så jamarglada för din skull och det verkar som om du har hittat en toppenhusse att ta tass om. Men vi kommer även att sakna dina kloka jam och hoppas vi får höra av dig om hur allt går i nya hemmet. Vi skickar över massor av tasskramar och nosbuffar till blogghjälpen och hälsa henne att vi tänker på henne idag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  11. Hjulia Huller om Buller, jag tror min husse är bäst i världen!

    SvaraRadera
  12. Imma och Klosterkatterna, min husse är jamarklok. Tänk att han är MIN husse!

    SvaraRadera
  13. Kjelle Bus, blogghjälpen tackar för omtanken. Jag hoppas jag kan berätta lite då och då hur det går i mitt nya hem.

    SvaraRadera
  14. Dui och Deco, tänk att den dagen äntligen kom då jag skulle flytta! Kan nästan inte tro att det är sant.

    SvaraRadera
  15. Rebellen, visst är det fantastiskt! Jag är också nära tårar av glädje.

    SvaraRadera
  16. Pelle, när jag väl är hemma tror jag allt går bra!

    SvaraRadera
  17. Sippo, det var jättenervöst på slutet. Jag ska berätta i bloggen idag.

    SvaraRadera
  18. M, C, T, S, jag älskar min husse. Jag tycker han är den bästa husse som finns!

    SvaraRadera
  19. Nea, blogghjälpen tackar för allt stöd. Hon säger att det var en jobbig men fin dag.

    SvaraRadera
  20. Alice, min husse är väldigt omtänksam. Han vill att jag ska få det jamarbra. Tänk att jag hittade en sån tvåbening till slut.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...