onsdag 11 november 2009



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Nu ska ni få höra vad som hände när jag vaknade och mådde så där konstigt den där natten. Det var inte konstigt alls att jag mådde som jag mådde, och inte att jag vaknade heller. Vad som hände var att jag födde två bebiskatter!

Det hade jag ju aldrig gjort förut och ensam som jag var, eftersom det var mitt i natten och det inte fanns nån personal på katthemmet då, så blev jag ju lite skärrad. Vem skulle inte ha blivit det?

Jag slickade i alla fall rent mina ungar. De var jättesöta och fick heta Buster och Bisse. Hungriga var de också och som tur var hade jag mat åt dem.

På morgonen efter när personalen kom blev alla så glada att se att allt hade gått bra och jag fick beröm för att jag varit så duktig. Det var ju kul, men nu gällde det att vara ännu mer på sin vakt, för nu måste jag ju skydda mina ungar också, inte bara mig själv.

Mer i morgon
Berta

4 kommentarer:

  1. Du är väl inte så gammal själv heller? Vad bra att du kunde ta hand om ungarna med en gång! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Oj, det måste blivit lite av en chock för dig. Men du klarade ju av det med klass och stil. *beundrartass*

    SvaraRadera
  3. Hej Dui och Deco. Nej jag är inte så gammal jag heller. De tror här på katthemmet att jag nu är lite över året. Tasskram tillbaka. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Ja, det var lite chockartat. Kul att du skriver at jag klarade av det med klass och stil *generad huvudvridning". Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...