tisdag 17 november 2009

Katten Berta berättar



Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Efter en tid hörde jag att båda mina ungar fått ett eget, bra hem. Då blev jag jätteglad, för det var vad jag först och främst önskade. Jag ville inte att de skulle få en lika dålig start på livet som jag fick och jag ville heller inte att de skulle behöva bo på ett katthem, även om människorna här är jättesnälla. Det kan ju aldrig bli detsamma som att bo i ett eget hem med snälla människor.

Det kan ju låta lite konstigt att jag säger så, eftersom jag ju aldrig haft turen att få bo i ett eget bra hem med snälla människor, men numera kan jag föreställa mig hur det är. Nu vet jag att det finns många människor som inte slår, sparkar och skriker, utan smeker, kliar och talar snällt och uppmuntrande istället. Såna är nämligen människorna här på Södertälje Katthem.

Till och med jag har förstått det. Jag är visserligen fortfarande lite blyg, för jag kryper gärna ihop lite när nån kommer in i min bur för att kela med mig, men jag fräser aldrig, är inte rädd längre och jag börjar spinna så fort de rör mig. Det är ju jättemysigt att bli killad under hakan samtidigt som nån talar med en.

Mer i morgon
Berta

4 kommentarer:

  1. Skönt att dina små fick det bra. Det blir liksom mindre för dig att tänka på då. Nu kan du ju koncentrera dig på dig själv. Visst är det mysigt att bli killad under hakan? Själv älskar jag att bli killad precis vid örat. Inte bakom örat, utan framför liksom. Det är SÅ mysigt. *spinner*
    Jama lugnt!

    SvaraRadera
  2. Supermysigt att bli kliad, på magen är det också skönt tycker vi. Nu håller vi tassarna för att din människa kommer snart. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Ja, det är skönt att man inte behöver oroa sig för ungarna längre. Blogghjälpen säger att vi behöver koncentrera oss på mig nu, så det ska vi göra. Visst är det mysigt att bli killad. Magen är inte heller så dum att bli killad på, bara det inte blir för mycket, för då kan man ju kikna. Berta

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Nu när jag väl har upptäckt hur mysigt det kan vara att bli killad så har jag hittat jättemånga ställen att bli killad på. Nästan överallt på kroppen faktiskt. Hoppas också att min människa kommer snart. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...