tisdag 26 januari 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

När jag kom hem från vettisen fick jag medicin. Det smakade jättegott och jag ville gärna ha mer, men det fick jag inte. Medicinen fick jag för att man hade inte kunnat fixa alla onda tänder utan mer riktat in sig på att kolla den där dumma tumören. 

Det tog flera veckor innan provsvaren kom och då fick vi veta att det inte var en cancertumör. Det var jättebra på ett sätt, men jättedumt på ett annat sätt. Nu fick de nämligen för sig att de skulle operera bort resten av de onda tänderna!

Visserligen var det väl bra att slippa ha ont och slippa äta medicin, men vi katter tänker ju inte alltid så långt fram i tiden, så jag tänkte så klart mest på att jag måste åka till vettisen igen och bli opererad.

Det ska jag berätta mer om längre fram. Till dess får ni nöja er med ännu en bild på mig, där ni ser hur fin jag ser ut idag. Jämför med bilden 3 inlägg bakåt i tiden och döm själva om det har gått framåt för mig.

 

8 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det är på dagens bild och den första på dig. Öronen uppåt som de skall vara.
    Det var då för väl att den där otäcka tumören var godartad.
    Det där med att dra ut ännu flera tänder lät däremot inte alls kul. Fast med facit i hand var det ju givetvis nödvändigt.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, på katthemmet tycker de jag gjort stora framsteg. Det tycker jag också!

      Radera
  2. Mjau, vilken skillnad på dig på bilderna. Nu ser du inte alls rädd ut. Skönt att se att öronen pekar rakt upp!
    Förstår att det gick bra med andra operationen av tänderna, men det ska bli spinnande att höra vad som hände.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag har blivit mycket tryggare, fast ibland kan jag vara lite rädd ändå...

      Radera
  3. Men ååååå nu är du ju ännu sötare Stina.
    Synd att vi fortfarande har intagningsstopp hos oss! Annars kunde du ju bo här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, kan inte ni häva det där intagningsstoppet?

      Radera
  4. Är det samma katt på de två bilderna? Det kan man inte tro! Elände att dra ut tänderna, men jag kan tänka mig att det är helt underbart att slippa tandvärk?! Vilken tur att du kom till ett så bra katthem, där de verkligen ser till kattens bästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, jam! Det är jag på alla bilderna. Tandvärk är faktiskt väldigt dumt att ha. Önskar att ingen behövde ha tandvärk.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...