måndag 18 januari 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem presenterar sig


Hej, jag heter Stina och bor på Södertälje Katthem.

Jag ska bli ny bloggkatt här.  Det känns ganska läskigt eftersom jag är lite blyg. Man vill ju inte visa sig så mycket då, men Örjan och flera andra katter övertalade mig att ställa upp.

De andra katterna som övertalade mig var alla tjejer här på katthemmet. De sa att det är hög tid att det blir en tjej som är bloggkatt nu för det har varit så många killar. När tjejerna hotade med strejk om det inte blev en tjej så ställde jag upp. 

Vi vet ju inte riktigt hur man gör när man strejkar men det låter både viktigt och farligt så det är nog bäst att undvika.

Snar ska jag börja min berättelse. Hånger ni med då?

10 kommentarer:

  1. Självklart stöder vi dig hela vägen till ditt föralltidhem, vackerunge! Du blir snart varm i pälsen som bloggkatt, skall du se. Sänder en stor nospuss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, tack för stödet. Det behövs!

      Radera
  2. Hej Stina! *vinkar glatt med tassen*
    Vad roligt med en tjej, det kommer gå jamarbra. Vi ser med spinning fram emot att få lära känna dig
    *nosbuffsr*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, vi tyckte det var på tiden att det blev en tjej.

      Radera
  3. Hej vackra Stina och välkommen som bloggkatt!
    Du kommer att att fixa detta galant med stöd av kompisarna på katthemmet och oss som troget följer bloggen.
    Självfallet hänger vi med!

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det känns bra med stöden från er alla. Det är lite nervöst i början!

      Radera
  4. Mjau Stina och välkommen som bloggkatt. Det kommer att gå jamarbra ska du se. Du har stöd både från alla katter på katthemmet och från oss tvåbeningar. Vi förstår att det inte är lätt. Det första du bör hålla ett öga på är Godisfonden. Den får inte glömmas bort.
    Ser fram emot att höra din berättelse.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag har redan fått instruktioner om att jag måste prioritera godisfonden, så det ska jag göra.

      Radera
  5. Stina! Du är ju världens sötaste!
    Nosspuss och buff från Sven

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...