söndag 3 januari 2021

Katten Örjan på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Örjan på Södertälje Katthem.

Nu är det där knäppa nyårsfirandet slut hoppas jag. Vad eller vem är det som ger tvåbeningar rätt att skrämma oss djur?  Inte är det vi katter i alla fall.

Jag har inte avgett några nyårslöften. Jag förstår inte varför man ska ge löften precis vid nyår. Redan innan nyår lovade ju jag att ta tass om katthemmets katters godisfond. Det löftet tänker jag hålla! Fonden har förresten vuxit med ytterligare 200 kronor sen sist, så nu finns det 1450 kronor i den! Tack alla fina investerare. Ni vet verkligen var man placerar pengar tryggt och säkert.

Nu ska jag vila lite innan jag fortsätter jobba med fonden. Det är mycket administration med en fond förstår ni.


8 kommentarer:

  1. Ja du Örjan det är mycket en del människor tror sig ha rätten att göra även om vi delar den här jordklotet med många andra levande varelser.
    Det är i alla fall tur det finns snälla människor också som förstår hur bra det är att investera i en välskött fond med en skicklig förvaltare.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, en sån fond borde de som köper smällare investera i istället!

      Radera
  2. Kan inte annat än att hålla med vad ovanstående säger om skicklig förvaltare av Godisfonden. Du får påminna om denna mycket behövliga fond ibland så att vi inte missar att investera i den.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Unknown, jag kommer absolut att påminna om fonden!

      Radera
  3. Tror inte jag skulle klara av att vara förvaltare av en så viktig fond! Verkar jätte ansvarsfullt ju!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä det är verkligen inte lätt, men jag jobbar hårt!

      Radera
  4. Örjan är så himla söt- och en riktigt grym bloggare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alphone, åh, tack-jam. Vad kul att du tycker det.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...