tisdag 12 januari 2021

Katten Örjan på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Örjan på Södertälje Katthem.

Vi katter, särskilt vi bloggkatter, tycker det är väldigt kul när vi kan lura blogghjälpen. Det är ju inte så svårt för det mesta, men ibland behöver vi ju hjälp utifrån.

Blogghjälpen brukar ju försöka välja ut de katter som hon tror ska bli sittande på katthemmet ett tag, så hon slipper byta så ofta.

Ni kanske kommer ihåg min föregångare, Lennart. Han var inte bloggkatte många dagar innan han fick ett nytt, eget hem.  

Nu kanske det händer samma sak med mig, för jag har fått en intresseanmälan! Mina människor har adopterat katter från oss tidigare, så de är inte obekanta. Vi får se hur det går. Jag berättar mer så småningom, men till dess - håll tassar och tummar!

4 kommentarer:

  1. Nej men bästa Örjan!! Mjau vad roligt. Tänk ett för-alltid-hem. Vi håller alla tassar att det blir bra på alla sätt.
    Vi ser verkligen fram emot hur det går. Alla vill väl ha dig, annars vore det väl konstigt?!?
    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Oh vad roligt. Vi håller tassarna och matte tummarna att du får flytta till ditt föralltidhem.
    Jackis m.fl.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...