onsdag 13 januari 2021

Katten Örjan på Södertälje Katthem säger TACK och HEJ DÅ


Hej, det är Örjan på Södertälje Katthem.

Jaha jam, nu är jag inte bloggkatt på Södertälje Katthem längre!

Hänger ni med? Det gör knappast blogghjälpen i alla fall.  Men ikväll kom mina människor och hämtade mig. Vi känner ju inte varandra så bra ännu så jag tyckte det var lite läskigt att bli instoppad i buren, men det tycker jag å andra sidan alltid.

På katthemmet vet de att jag hamnar hos en bra familj så när jag har landat lite kommer det säkert bli bra.

Det blev så klart bråttom att lära upp en ny bloggkatt, särskilt kapitlet med fondförvaltning tyckte h*n var lite knepigt, men det kommer gå bra.

Snart kommer blogghjälpen tillbaka och berättar lite mer. Men först ska jag komma hem och börja ta tass om min nya familj.

Tack alla ni som stöttat mig och gjort så jag har kunnat blogga och få snälla kommentarer'! Ni gör väl likadant med min efterträdare?

9 kommentarer:

  1. Men oj, nu har jag ju missat alltsammans! Men lycka till, vackerunge...givetvis stöttar vi nästa bloggkatt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jam, det gäller att hänga med när vi bloggkatter är i farten.

      Radera
  2. Men vilken bra nyhet...BÄST! Det är en helt fantastisk början på det nya året! Det är lika härligt varenda gång en katt får en egen familj att ta tass om. Kan bara önska all lycka till med ditt nya liv!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, tack! Det kommer bli mycket jobb innan jag fått fason på alla, men det ska gå bra.

      Radera
  3. Oj, vad fort det gick! Det är väl klart att vi stöttar nästa bloggkatt också, även om du inte hunnit lära upp den helt och hållet. Vi här får påminna om viktiga saker att lära sig, bl.a. det nu nämnde om den nya fina och mjauviktiga fonden.
    Lycka till i ditt nya hem och ta väl tass om alla där. Tack till familjen som valde just dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ja det gick väldigt fort. Men det är bara kul!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...