lördag 23 januari 2021

Katten Stina på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Stina på Södertälje Katthem.

När jag bara varit några dagar på katthemmet fick jag åka till vettisen för att undersöka min mun. Det började med att jag fick ett stick i nacken. Jag vet inte vad som hände men jag blev så trött att jag somnade ifrån alltihop trots att jag egentligen hade planerat att vara väldigt vaken och se till att ingen rörde mig.

 När jag vaknade märkte jag direkt att nån gjort nåt i min mun. Flera tänder var borta och så var det nåt annat som saknades också. Senare har jag fått deta att det hette tumör. Den fanns i munnen och jag hörde att de sa att de var oroliga för att det var nåt som hette cancer och att de skickat det för analys.

Jag förstod ingenting! Men så småningom började jag må bättre i munnen. Jag saknade inte de där tänderna de stulit från mig när jag sov även om jag naturligtvis hade synpunkter på hur de behandlade mig. Man stjäl inte från nån som sover!

Som ni ser på dagens bild började jag också bli lite mindre rädd. Det var fortfarande läskigt när nån kom för nära, men jag var inte lika rädd som i början.

Snart ska jag berätta vidare.

6 kommentarer:

  1. Lilla gumman, skönt att munnen började må bättre men det var fräckt att stula dina tänder utan att fråga om lov. Så du är Lennarts syster, han kommer vi minsann ihåg.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst var det fräckt att ta mina tänder - när jag sov och allt!

      Radera
  2. Vad skönt att dina onda tänder är borta även om man tog bort dem utan lov. Ja visst ser du redan litet lugnare ut.
    Vi ser fram emot nästa uppdatering om dig, fina lilla katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag har ju inte saknat tänderna som tur är.

      Radera
  3. Lilla fina Stina ja det syns på bilden att du känner dig lite tryggare än på den förra bilden.
    Hur det än var med det där med att låta dig somna så du inte visste vad de hittade på så var det väl skönt att slippa de onda dumma tänderna?
    Det där med tumör låter riktigt otäckt.
    Vi är spända på att höra fortsättningen på din berättelse.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, hade jag varit vaken hade de aldrig fått röra mina tänder, det är ett som är säkert!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...