onsdag 12 april 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om styrelsemötet på katthemmet. Det är många frågor att behandla och jag har så klart förberett allt.

För er som läst bloggen flera dagar kan jag berätta att vår kompis som varit på djursjukhuset eftersom han haft svårt att kissa, har fått komma hem idag, efter tre dygn på sjukhuset.

Det är en väldigt, väldigt snäll och gullig katt. Faran är tyvärr inte över för honom, men vi hoppas att han med rätt foder och mediciner snart ska bli bra.

Ju mer vi ser av honom, desto argare blir vi på den som övergivit honom i en transportbur.

8 kommentarer:

  1. Hoppas du nu kan ta igen dig lite över Påskhelgen men en bloggkatt har ju som alla vet ständig jour! Buffa på och hälsa så mycket till den lilla gullemissen från oss alla och megafräääääs till den person som övergav honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, om jag bara hittade den som övergav honom skulle han nog inte bara få megafrääääs må du tro!

      Radera
  2. Jag håller alla mina tassar för att den lilla kissen ska bli bra och få ett underbart hem med snälla goa människor.
    Hur i herrans namn kan man sätta en sjuk kisse i en transportbur o bara vända sig om o gå??????
    På något sätt kan jag jama att det var tur att så hände för hos den människan ska ingen katt tvingas bo.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nä det har du rätt i. Hos den människan ska inget djur bo!

      Radera
  3. Det är ju ändå ett litet steg i rätt riktning att han fått komma tillbaka til er, hoppas han tassar vidare åt samma håll och blir frisk! Hemska människor han bott hos, det är väl ändå tur han slipper dem. Önskar honom verkligen ett RIKTIGT hem när han blivit frisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustavs matte, vi kommer jobba så mycket vi kan för att han ska få ett toppenhem. Men först måste han bli alldeles frisk.

      Radera
  4. Hoppas verkligen att den lilla snälla, gulliga katten blir helt frisk igen. Hur kan man överge en sjuk katt? Det är så ofattbart hjärtlöst!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, vi förstår inte heller hur man kan överge en sjuk kompis. Det går ju bara inte!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...