torsdag 30 juni 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

De flesta av oss som kom till katthemmet mådde dåligt i varierande grad. Jag var dräktig men till följd av den dåliga mat jag fått mådde inte jag heller bra. Efter bara nåt dygn på katthemmet var det dags för mig att åka till djursjukhuset akut.

Jag minns som i dvala att jag blev undersökt och att vettisen sa att de måste ta flera prover på mig. De stack mig i framtassen, sen fick vi vänta på svaren.

Efter en lång stund kom vettisen tillbaka och sa att jag måste läggas in. Jag var väldigt svag. Jag trodde aldrig att katthemmet skulle kosta på mig en inläggning, för jag förstod att det skulle kosta mycket, men det var ingen tvekan från deras sida. Jag blev inlagd och fick en slang kopplad till en nål i framtassen och så fick jag olika saker insprutade. Jag märkte inte så mycket, för jag var så trött, så trött.

11 kommentarer:

  1. Men lilla gumman, klart du ska ha all hjälp du behöver. Det finns ju ingen annan Inka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, nä det har ni rätt i! Det finns bara en Inka.

      Radera
  2. Söta du, du kunde ju inte då veta att du förutom att ha blivit räddad i sista minuten hamnat på ett s.k. No kill katthem, på såna gör de ju allt de kan för sina missar! Inka! - du är så söt, vet du det? Buff Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jag var ju inte van att bli ompysslad, så det är klart det kändes ovant.

      Radera
  3. Det är bra att man kan se på bilden hur fint du verkar må nu, så du fick nog den hjälp du behövde på sjukhuset. Vilken jamarns tur att du kom till ditt katthem, för det har jag lärt mig, att det är toppenbra människor där, som verkligen bryr sig om katter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag hade verkligen tur. Och det var i sista momangen kan jag jama!

      Radera
  4. Fyjam vad läskigt att vara så sjuk att man inte kan ha koll på vad som händer. Det är det bästa med "vårt" katthem, de gör verkligen allt de kan för att hjälpa oss katter, även om det kostar massor av pengar.
    Förstår att du inte var van med det efter att du bott hos gubben som varken gav er rätt mat eller vettisvård.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag har verkligen haft tur som kom hit. Hade jag bott kvar hos gubben hade jag nog inte levt nu.

      Radera
  5. Förstår att det måste ha varit otäckt att hamna på sjukhuset men det var ju tur att du gjorde det ändå.
    Katthemmet skulle aldrig ge upp utan att försöka göra allt för att rädda livet på en kisse när chansen finns till ett bra liv.
    Det är allt bra tur att det finns seriösa katthem!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nallemean64, jam håller med dig. Det finns katthem som inte tycker att alla katter ska ha en chans till ett gott liv, men ett sånt katthem har inte jag hamnat på.

      Radera
  6. Jam så otäckt. Vi blir alldeles bleka om nosen här hemma.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...