onsdag 29 juni 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Min historia blir lite ryckig, eftersom det händer andra saker på katthemmet som vi tycker ni bör få veta. Men idag ska jag fortsätta min historia.

Vi hade alltså kommit till katthemmet, flera stycken.  Min kompis, som bara hade 33,5 i temp, fick som jamat åka direkt till djursjukhuset. Det blev provtagning, men sen meddelade veterinären att proverna var så dåliga att det inte fanns nåt att göra för honom annat än låta honom somna in.

Det var den första av oss som fick åka till djursjukhuset. Men det blev många fler. Jag var en av dom. Men det berättar jag mer om snart.

11 kommentarer:

  1. Ännu en stackars kisse som fick sätta livet till p.g.a. oansvariga människor. Människan som är den "högst" stående bl.a. när det gäller att tänka klokt. Det har jag undrat hur det är med många gånger. Det finns allt för många exempel på okloka och egoistiska människor.
    Usch!
    Idag lyckades jag även få tag på namnet på en ansvarig chefen (såg även att blogghjälpen svarat mig på det i mitt förra inlägg).
    Chefen Caroline Wenner har fått ett minst sagt argt mail av mig. Om hon svarat? Naturligtvis inte utan hon sitter skyddad på sitt kontor långt från verkligheten. Säger även om detta: Usch!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, bra att du agerar. Även om CW inte svarar läser hon säkert alla arga mail som kommer in till henne. De är nog inte få.

      Radera
  2. Då får jag ändå glädja mig åt att du återvände från sjukhuset! När det är så mycket annat elände måste man ta vara på ljuspunkterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam du har alldeles rätt. Man måste kunna se det positiva mitt i allt elände.

      Radera
  3. Vad tråkigt att höra om din kompis *sniff* Vilken tur ändå att ni andra fick komma till katthemmet och få den vård ni behövde!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi var jätteledsna att vår kompis fick somna in. Han var så snäll och fin.

      Radera
  4. Så sorgligt höra om din kompis men vi gläds ändå åt att du fick hjälp i tid och nu i väntan på ditt för alltid hemma så har du en mycket ärofylld och viktig uppgift som bloggkatt. Miranda visste vem hon valde som sin efterträdare! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jag hade tur i oturen. Hade jag inte fått hjälp på katthemmet hade nog inte jag heller levt idag.

      Radera
  5. Mycket som händer runt omkring och bra och viktigt att vi får veta. Så ledsamt med din kompis. Nu undrar vi ju så klart hur det var med dig eftersom du också fick åka till djursjukhuset. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag ska snart berätta varför jag hamnade på sjukhuset. Jag har så mycket att berätta.

      Radera
  6. Oj, stackars din kompis. *sniff* Men han var inte ensam iallafall. *slokande morrhår*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...