lördag 17 januari 2015

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Jahajam, då är det helg igen. Ledigt? Ha! Nä här har det varit möte på morgonen och gissa vem som måste ta tass om allt då? Just det. Bloggkatten Pauline.

Jag har nämligen sagt att vi måste snygga upp i vår loppisdel. Vi har ju utökat lite. Nu kommer det bli fullt upp med allt arbete där inne.

Som tur är håller mina kompisar Christer, Niclas och Patrik i det hela. Vi är ju vana att jobba tillsammans så de kommer bli bra. Vi får nog hjälp av snälla Kjell och de som är i styrelsen till att börja med.

Blogghjälpen skötte sig hyfsat. Först kom hon in med en godissort. Det blev godkänt. Efter en stund kom hon in med annat godis. Det var ännu bättre. Hon fick klappa mig utan att jag gjorde minsta ansats att klappa till henne. Hon verkade jätteglad för det.

Nu ska jag börja förbereda öppet hus och loppis i morgon. Välkomna då!



12 kommentarer:

  1. Vänta bara tills du kommer på att det är jättemysigt att ligga i någons knä å bara bli klappad:)

    SvaraRadera
  2. Är helt övertygad om att det kommer att bli kanon inne på er Loppis om du har en tass med i det hela :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, klart det blir! Så finns det snälla människor som både tar tass om loppisen och andra som handlar.

      Radera
  3. Vad kul att du börjar acceptera att bli klappad, för det är bra mysigt när man känner sig trygg och vågar! Loppisrummet kommer bli jamarbra när du håller en vakande tass över det hela, men du får nog överjama blogghjälpen att låta dig komma in där och se med egna ögon hur de gör. :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam jag ska nog jama lite med henne om att jag måste komma in och övervaka lite.

      Radera
  4. Det är ju klart att man undviker att klappa till den tass, eh hand, som ger en gottisar. Jag brukar bara nafsa lite på fingrarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, man måste ju åtminstone vänta tills handen är tom.

      Radera
  5. Så bra att du håller i allt fixande, då blir det bra! Att bli klappad är inte så dumt det! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det ingår ju i mitt jobb!

      Radera
  6. Apropå Loppis - matte å vi undrar om det för tillfället finns 'Pellemyntakuddar' att köpa? de är ju så jamarbra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det finns myntakuddar där. Det är bara att skicka hit matte!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...