tisdag 25 november 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har blogghjälpen skött sig riktigt bra!  Fast hon fick ju hjälp, förstås. Så här var det:

Blogghjälpen kom in i buren. Hon hade inget godis med sig. Då kom vår hälsoansvariga, som uppfattade den allvarliga situationen direkt. Hon frågade blogghjälpen om hon ville ha godis till oss. Det sa hon att hon ville, så det kom in en påse som vi fick smaka av.

Efter en stund hörde jag hälsoansvariga utanför buren igen. Hon sa till blogghjälpen "vill du bli ännu mer poppis?". Då gav hon blogghjälpen en stor bit (nåjam, ganska stor i alla fall) nykokt kyckling! Blogghjälpen delade den i små bitar så vi alla fick. Under tiden vi åt passade  hon på att klappa mig (det märkte jag nog, blogghjälpen!) men när man äter nåt så gott så har man inte tid att bry sig om sånt, så hon fick klappa jättemycket!

Nu vet jag nästan inte om jag orkar äta nån middag ikväll.

16 kommentarer:

  1. Lyllo dig som får både godis o kyckling, men det är du värd! Själv får jag knappt något godis alls längre, för när jag fick en spruta så vettisen att jag är tjock! Så fräckt va, jam från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, jam jamar bara en sak: jama till din matte att byta vettis!

      Radera
  2. Men vilken lyckodag! Nu ska du se att blogghjälpen allt lärt sig hur det ska gå till i din bur! Det måste man väl förutsätta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag önskar att blogghjälpen logik och inlärningsförmåga gjorde att man kunde förutsätta att hon lärt sig nåt, men jag tvivlar tyvärr.

      Radera
  3. Proppismätta lilla söta Pauline! men visst är det lite underligt att blogghjälpen inte kunde räkna ut själv vad hon skulle ta med sig in till er?......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst är det underligt? Men jag börjar bli van...

      Radera
  4. Vilken tur att hälsoansvariga var där och jamade förstånd med blogghjälpen! Henne borde hon ju dessutom verkligen lyssna på, för en hälsoansvarig måste ju veta bäst när det gäller gottis och kyckling?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vår hälsoansvariga är klart bäst. Tycker vi borde få godis och kyckling varje dag.

      Radera
  5. Med munnen full av kyckling, vem har tid med annat!
    Klart att Blogghjälpen fick klappa en mumsande Pauline ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, det fick hon faktiskt göra!

      Radera
  6. Åh vad mycket gott! Lyxigt! Att bli klappad är ju faktiskt jättemysigt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, det kanske inte är så tokigt?

      Radera
  7. Åh, tjyckling låter jettemums. Ska be husse tjöpa det åt oss.
    -Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jaaaa, det ska du apsålut jöra!

      Radera
  8. Vilken tur att den Hälsoansvariga kom och gav Blogghjälpen både gottis och kyckling att ge er :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam du förstår hur tokigt det hade kunnat bli annars?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...