torsdag 20 november 2014


Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.




Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem

Har faktiskt bara slappat idag och haft lite diskussioner med M.

Märker att vi har många saker gemensamt. Framför allt att vi gillar varandra. Men vi har även samma åsikter när det gäller hur man ska hantera djur, och då framför allt katter, eftersom det ligger oss närmast.

Vi tycker t ex inte att man ska döda katter bara för att de är rädda. Visst kan det ta lite tid att få oss trygga, men det är värt den tiden. Blogghjälpen har många gånger sagt att den dag vi skyggisar, (nåjam, jag är väl inte direkt en skyggis, men lite blyg är jag fortfarande, ) blir tama, då är det den bästa känsla man kan få som kattvän. Det kan ta tid - jamvisst - men när det sker - ja då!

6 kommentarer:

  1. Du är så klok Pauline! Helt riktigt, den bästa känslan är när de blyga kompisarna vågar släppa rädslan och vara katter. Jag har ju hjälpt några här hemma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jo jam vet att du är proffs på det här området. Önskar det fanns många fler som du och din familj.

      Radera
  2. Förstår att det är som du jamar, även om jag själv lyckligtvis är utan erfarenhet med såna problem.
    Och tänk den dagen du vågar lita helt på en människa, klart den människan blir oerhört stolt och lycklig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, jag tror också att den människan kommer bli glad. För att inte tala om blogghjälpen!

      Radera
  3. Vi injamar! Klart det måste få ta tid att bli en tryggis.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, allt kan inte gå fort. Vi som är lite blyga måste få tid på oss!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...