fredag 21 november 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har jag varit på bus- och skojhumör.  När blogghjälpen var inne hos oss fick hon klappa mig utan att jag reagerade alls. Sen trodde hon att hon skulle blixtra mig också. Men precis när hon gjorde det vände jag bort huvudet! Flera gånger!

Det var jamarkul. Blogghjälpen försökte på alla sätt att få mig att titta in i blixtmojängen, men jag vägrade! Tror det är det man brukar kalla civil olydnad?

10 kommentarer:

  1. Varenda klok katt inser vådan av att titta mot blixtmojängen, så jag vet inte om det ska kallas civil olydnad? Vanlig kattvett, skulle jag jama!
    Men roligt att läsa att du börjar gilla att bli klappad, och det gladde nog blogghjälpen också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, blogghjälpen såg jätteglad ut! Konstigt.

      Radera
  2. Eller helt enkelt busig!! Lite ska de väl få jobba för att få de bilder de vill ha! Vad tuff du börja bli när det gäller att bli klappad! Härligt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det är helt rätt! Vi ska inte bjuda på ALLT.

      Radera
  3. Klart man vänder bort huvudet när det ska blixtras !
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, hi-hi, men du brukar ju titta så fint på dina bilder.

      Radera
  4. Fattar inte blogghjälpen att du hade tittat upp om hon hålllt fram en HEL godisstickis och sagt: Den hår får du söta Pauline om jag får ta några bra bilder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä - det är alldeles för avancerat för blogghjälpen!

      Radera
  5. Vad glada vi blir över att du lät dig klappas! Visst är det skojsigt att busa när de försöker blixtra, det gör vi här hemma också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tycker alla katter ska busa när det blixtras! Sen om vi får mycket godis kan vi diskusitera saken!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...