söndag 1 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus igen. Jag har som vanligt, numera, sett till sett till så att allt har ordnats bra.

På slutet av det öppna huset kom blogghjälpen och släppte ut mig ur buren så att jag kunde göra en noggrann kontroll av HELA katthemmet, d v s även av personalutrymme, entré och kontor. Allt visade sig vara i sin ordning.

Idag har jag läst om en katt som tyvärr är en änglakatt nu. Han hette Katten Knäcken och bodde i 10 år på Stora Torget i Visby. Han tillhörde liksom torget. När han dog för ett år sedan ville man göra en staty av honom och man började samla in pengar. Nu finns pengarna och en konstnär ska börja göra statyn. Den ska var klar i slutet av sommaren och i början av oktober ska det bli invigning. Knäcken hade även en egen facebooksida.

Jag tycker det är ett jamarfint initiativ och tycker det borde finnas minst en kattstaty på varje torg i varje stad!

5 kommentarer:

  1. Bra att du har kontroll på ALLT! Visbyborna visste att uppskatta sin katt! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Dui och Deco Man måste vara observant om man är bloggkatt!

    SvaraRadera
  3. Ja vad skulle Blogghjälpen göra utan din hjälp ??!!
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Underbart initiativ med statyn, och så mysigt det vore att ha en massa kattstatyer lite överallt i våra samhällen.
    Blogghjälpen och hennes kolloger kan verkligen vara glada att de har en så skicklig och säker tassistent <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  5. Det är det bästa förslag vi har hört, och vi håller med om att det borde stå en staty på varje torg.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...