tisdag 17 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit det lugnt efter allt jobb vi haft här. 

Först en massa ton kattsand som jag fick ta tass om. Nu är den där den ska vara som tur är.

Sen bloggmötet i Ljungsbro som Sippo och jag ordnade. Undrar om det hade blivit nåt möte utan oss? Tvivlar starkt.

Sen styrelsemötet igår. Det var faktiskt skönt att få lite avlastning av mina tre kompisar. Men det är klart, det slutliga ansvaret vilar ju hela tiden på mig som bloggkatt, det kan man aldrig komma ifrån.

13 kommentarer:

  1. Mjau,. vi tror inte heller att det hade blivit ngt kattbloggträff i Ljungsbro utan tvåbeningarna om inte dom hade träffats på nätet/FB eller våra kattbloggar, *tvivlar starkt vi också.
    Tass
    Mimmi, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  2. Bra att du unnar dig en återhämtningsdag! Med ditt stora ansvarsområde är det förstås nödvändigt med vila emellanåt för att kunna hålla koncentrationen på topp. Jag skulle ALDRIG klara av att hålla i så många trådar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, åjo, du har väl lika mycket att stå i som jag, fast inom andra områden? Jag tror att vi dessutom båda inser behovet av vila mellan arbetspassen.

      Radera
  3. Låter bra att du tagit lite ledigt idag så du inte tassar in i den berömda väggen :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nä den där väggen har jag hört talas om och den tilljamar mig inte alls!

      Radera
  4. En god ledare - som du - har lärt sig att delegera ansvaret, som du gjorde till dina tre kompisar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, och det är viktigt att alla katter känner sig delaktiga i vad som sker på katthemmet också!

      Radera
  5. Du kan tro att jag hade tassarna fulla inför bloggträffen. Jamarns vad jag fick köra med husse för att han skulle göra fint här hemma inför träffen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, förstår precis hur du hade det. Tur att du tog tag i detta i alla fall!

      Radera
  6. Kul att bloggmötet blev av, och som du så riktigt påjamar så hade det säkert tassat om intet om inte du och Sippo hade tagit tass i saken. Bra att du förstår hur viktigt det är att vika lite tid till vila och återhämtning. Hur många av våra kära människor har inte gått i utbrändhetsfällan för att de inte har haft förstånd att vila mellan varven?
    Vill passa på att önska er alla en riktigt mysig och avkopplande midsommar <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, ja utan Sippo och mig hade det bara blivit kaos. Vi önskar er också en jamarfin midsommar!

      Radera
  7. Kul att bloggmötet blev av, och som du så riktigt påjamar så hade det säkert tassat om intet om inte du och Sippo hade tagit tass i saken. Bra att du förstår hur viktigt det är att vika lite tid till vila och återhämtning. Hur många av våra kära människor har inte gått i utbrändhetsfällan för att de inte har haft förstånd att vila mellan varven?
    Vi passar på att önska er alla en riktigt mysig och avkopplande midsommar <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...