onsdag 4 juni 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Igår visade jag ju hur jag hoppade över grinden från kattsalen till personalutrymmet. Jag känner att jag har en lite pegadogi... eh pellago... äsch, att jag är bra på att undervisa.

 Därför tänkte jag idag visa hur det går till när man äter hårdisar.

De flesta katter vet redan hur man gör, men jag befarar att många tvåbeningar inte vet riktigt hur det går till, så för er skull visar jag dagens bild!

18 kommentarer:

  1. Sötnos! Snyggt jobbat! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Bra att du med både text och pedagogiskt utformad bild visar hur denna basföreteelse ser ut! Finns det de som INTE vet??!!....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jaaam, det finns massa tvåbeningar som inte har en aaaning.

      Radera
  3. Mycket pegadodiskt! Nu måste väl alla tvåbeningar fatta hur det går till?

    Tass från klosterkatterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jam hoppas verkligen det!

      Radera
  4. Å, vilken fin katt du är! Så blank i pälsen. Vilka fina vita tassar. Det där torrfodret ser ut att smaka riktigt gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam det är jättegott torrfoder. Tycker du att jag är fin? *rodnar lite*

      Radera
  5. Och efter vad jag kan se är de hyfsat bra på att fylla skålen på det där stället? Inte vara några kulor som ligger och skramlar i botten! Snygg skål dessutom! Fast snyggast är förstås katten!

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen talang för läraryrket! Nästa gång får du visa hur en rymning går till.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag måste instruera blogghjälpen hur hon ska blixtra en rymning. Återkommer!

      Radera
  7. Mjausan Bobo, så duktig du är på att undervisa tvåbeningarna
    Jamar som Alice, Nästa gång får du visa hu rymning går till, *fniss*
    Tas tass

    SvaraRadera
  8. Du är en fankattisk lärare. Väldigt pelagonisk, eller vad det nu heter. Det var på morrhåret att husse slängde sig på golvet för att käka torrisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, åhh, var instruktionen SÅ bra?

      Radera
  9. Mycket fin och instruktiv bild, du har verkligen ökat förståelsen för torrisätandets svåra konst, inte tu jam om saken!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jam hoppas verkligen det. Känner att behovet av kunskap på området är stort.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...